آخرین تصمیمات در مورد حج ۹۵

به گزارش جهان، سعید اوحدی در گفتگو با مهر در مورد اعزام زائران به حج تمتع و تصمیم‌گیری در این خصوص گفت: هنوز زمان زیادی تا برگزاری حج ۹۵ داریم و در شش‌ماه فرصت باقیمانده باید ببینیم وضعیت اعزام به تمتع چگونه می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در این مدت باقی مانده برنامه‌ریزی‌های خودمان را بر اساس جدول زمانبندی ادامه می‌دهیم، اما تصمیم‌گیری نهایی منوط به رفع تناقضات بین گفتار و رفتار سعودی‌هاست.

وی گفت: سعودی‌ها اعلام کردندکه اتفاقات رخ داده و قطع رابطه سیاسی با ایران هیچ ربطی به زائران حج تمتع ندارد و پذیرای زائران ما خواهند بود، اما گفتار آنها با رفتاری که از خود نشان دادند، متناقض است.

اوحدی گفت: برای برگزاری حج اقدامات و پیش‌زمینه‌هایی مانند مسکن، آشپزخانه، حمل و نقل و … لازم است که باید از چندین ماه قبل وضعیت آنها مشخص شود، به طوری که هم‌اکنون می‌بایست کمیته مسکن قرارداد خود را منعقد می‌کرد که این‌گونه نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از سوی دیگر سعودی‌ها دفاتر حج را در مکه بسته‌اند و این خلاف حرفی است که سعودی‌ها (سخنگوی حج عربستان) اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عربستان باید تناقضاتی که بین رفتار و گفتارش است را برطرف کند، اظهار داشت: تا این تناقضات برطرف نشود، نمی‌توانیم در مورد اعزام زائران تمتع ۹۵ هیچ اظهارنظری کنیم.

یوزر نود 32