اثر مرگ بر آمریکا گفتن‌ تان را ببینید

به گزارش جهان به نقل از مهر، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان به انتقاد از رویکرد اوباما در قبال ایران پرداخت. وی با انتقاد از توافق به دست آمده بین ایران و کشورهای ۱+۵ بر سر برنامه هسته ای این کشور مدعی شد چنین توافقی، پیامدهای امنیتی جدی برای واشنگتن و همپیمانانش دارد.

به گفته وی با این توافق، ایران به نظام تجاری و مالی بین المللی وارد شده و محدودیت ها را کنار زده است. ایران همچنین با گرفتن دارایی های بلوکه شده خود و برداشته شدن تحریم ها به کشوری پیشرفته در منطقه تبدیل خواهد شد.

رویس در ادامه ادعاهای خود ایران را به تلاش برای براندازی حکومت کشورهایی مانند عربستان و بحرین متهم کرد. وی همچنین از ادامه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی و ادعا کرد هدف از این برنامه، طراحی موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.

عضو جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت حتی اگر ایران همه انتظارات دولت اوباما را برآورده کند، در مدت چند سال، برجام آن را به کشوری برتر در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد که تنها چند قدم از توانمندی ساخت سلاح هسته ای در سطح صنعتی فاصله دارد.

وی افزود: این درحالی است که ایرانی ها در روز جمعه همچنان شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و این آزار دهنده ترین بخش برای من است.

 

اسکای نیوز

صبحانه