از زیان انباشته خارج می شویم

سایپا نیوز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما : مهدی جمالی در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران افزود: برغم تحریم های سخت در کشور در این دوره پیشرفت های بزرگی را در ایران شاهد بودیم.
وی گفت: ایران مقام پانزدهم در تولید محصولات فولادی ، مقام هیجدهم در صنعت خودروسازی جهان را دارد و همچنین به رتبه ۴ در تحقیقات سلول بنیادی رتبه ۷ در نانوتکنولوژی ، رتبه ۱۲ در هوافضا ، ۱۵ تولید علم ، ۲۱ بیوتکنولوژی ، ۲۲ صنایع دفاعی دست یافته است.
جمالی ادامه داد: ایران کشور ثروتمندی است و رتبه ۲۹ اقتصاد جهان را دارد. وی گفت: کشور رو به رشد ما دارای برند ۴۶ در دنیاست و رتبه ۳۶ در اقتصاد ایران به حوزه صنعت تخصیص داده شده که نشان دهنده رشد صنعت در کشور است.
جمالی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ ایران جزو ۱۸ تولید کننده خودرو در جهان بوده است. وی ادامه داد: ارزش گروه سایپا ۷ میلیارد دلار و قابل رشد است ارزش سهام طی ماه گذشته با ۱۴۵ درصد رشد مواجه بوده است که بیان می کند سایپا آماده خیزش جدید است.
جمالی گفت : سایپا مقام اول در صادرات خودرو را داشته و قابلیت افزایش صادرات را دارد.
وی ادامه داد: سایپا در تمام زنجیره عرضه خودرو حضور دارد در طی سال جاری خط تولید در الجزایر و سودان راه اندازی خواهد شد.
جمالی تصریح کرد: ما تولید یک میلیون دستگاه خودرو را طراحی کردیم با ۷ سایت تولید خودرو که ‌۴ سایت به سواری و ۳ سایت به خودروهای تجاری سبک و سنگین تخصصی داده شده است.
وی ادامه داد: از طریق واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی سعی می کنیم بخش خصوصی را توانمند ساخته و در ارتقاء تکنولوژی و کیفیت محصولات گام برداریم.
جمالی ادامه داد: در سایپا مرکز تحقیقات پلتفرم طراحی شده است و انتظار داریم ۲۰ محصول بر این پایه عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در طی هشت ماه گذشته وضعیت سایپا با شرایط بحرانی روبرو و زیان انباشته شرکت خودروسازی سایپا یک میلیارد و ۶۶ میلیون دلار بود که با حمایت هایی که مقام وزارت انجام دادند بعد از تأیید بورس اوراق سایپا می تواند روز نوعی را آغاز کند.
جمالی ادامه داد: همه شرکت ها از زیان انباشته خارج و سال جاری را با سود به پایان می رسانیم و سال آینده دوره پررونقی را آغاز خواهیم کرد و از شرایط ورشکستگی به شرایط رونق بازخواهد گشت.
وی ادامه داد: دستور اصلاح ساختار مالی توسط مقام عالی وزارت ابلاغ و توسط کارشناسان مدیریت شد و امروز می توانیم برند ملی را از زیان نجات دهیم.
جمالی گفت: دولت با تدبیر بر قوانین توانست از زیان انباشته جلوگیری کند. و با حمایت مقام عالی وزارت شرکت ساپیا در روز ۲۵ اسفند امسال سومین شرکت سرمایه ایران خواهد بود و سایپا بعد از فولاد مبارکه و بانک سرمایه بزرگترین شرکت از نظر سرمایه ای در بازار سرمایه خواهد بود.
جمالی در پایان گفت: علاقمند به همکاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی هستیم.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

سایت استخدامی

فانتزی