انصارالله: توافق‌ها برای توقف کامل جنگ است

به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که در روز نخست توافق به عنوان نخستین گام اعتمادسازی یک اسیر در مقابل 7 اسیر آزاد شد.

عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» اظهار داشت که احتمالا اقدامات اعتمادسازی که میان انصار الله و عربستان صورت خواهد گرفت به توقف فوری جنگ منجر خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت، توافق‌ها بر اساس آغاز اقدامات و اعتمادسازی برای توقف جنگ به صورت کامل است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن همچنین تصریح کرد که لیست اسرا و افراد ناپدید شده دو طرف مبادله شده است.

طی چند روز گذشته گزارش‌هایی از دیدار هیأتی از انصار الله یمن با نمایندگان دولت عربستان منتشر شد که نتیجه اولیه آن تبادل اسرا و اعلام آتش‌بس در مناطق مرزی یمن و عربستان بود.

تنها چند ساعت بعد از اعلام دیدار هیأتی از انصار الله با نمایندگان دولت عربستان دو طرف به توافق رسیده و اقدام تبادل زندانی کردند و درگیری‌ها در مناطق مرزی آرام گرفت؛ این اقدام از سوی عربستان احتمالا به دلیل فشاری است که در پی حمله به یمن به این کشور وارد شده و تلفات بالای انسانی که ریاض در جنگ خود علیه یمن داده است.

بعد از دیدار هیأتی از انصار الله یمن با نمایندگان دولت عربستان در ریاض و اعلام توقف درگیری‌ها در نوار مرزی دو کشور؛ «صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد چند روز پیش دیداری برای تحویل دادن یک اسیر سعودی به دلیل وضعیت جسمی‌اش و تنها به دلایل انسانی صورت گرفت.

سپهر نیوز

اتوموبیل