ایران 500 تن وشت وارد می کند

به گزارش جهان،‌ «الماس سازباکاو» رئیس آژانس سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد قرقیزستان در گفت‌وگو با فارس، نتایج سفر کاری مقامات دولتی، نمایندگان حوزه کسب‌وکار و آژانس سرمایه‌گذاری قرقیزستان به ایران را تشریح کرد.

سازباکاو در خصوص دلائل سفر رسمی به تهران گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای منطقه است که دارای ظرفیتهای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد است، برداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور باعث می‌شود تا همکاری‌های بین «بیشکک» و تهران به بهترین نحو افزایش یابد.

وی گفت: در قالب این سفرکاری مقامات دولت و آژانس توسعه سرمایه‌گذاری قرقیزستان علاقمند به همکاری بیشتر در زمینه اقتصادی با طرف ایرانی شدند و به دنبال اجرای اهداف خود در این سفر خواهند بود.

رئیس آژانس سرمایه‌گذاری گفت: یکی از دستاوردهای این سفر افزایش آشنایی با توانمندی‌های ایران بود و هدف اساسی ما جذب سرمایه از ایران برای تأسیس شرکت‌های مشترک 2 کشور می‌باشد.

این مقام دولتی قرقیزستان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از قراردادهای صورت گرفته صادرات دام به ایران می‌باشد که طبق توافق قرار است 100 هزار رأس گوسفند و 500 تن گوشت به ایران صادر شود.

رئیس آژانس توسعه سرمایه‌گذاری قرقیزستان عنوان کرد: علاوه بر مواردی که ذکر شد بیشکک در نظر دارد مبادلات اقتصادی و تجارتی با تهران به بالا‌ترین حد افزایش دهد.

وی گفت: در سفر به ایران و بازدید از شرکت‌های مختلف ایرانی علاقمندی آن‌ها را برای سرمایه گذاری در قرقیزستان دیدیم، همچنین قرار شد تا این شرکت‌ها برای آشنا شدن با فضای اقتصادی قرقیزستان به این کشور سفر کنند.

این مقام اقتصادی قرقیزستان با اشاره به بازدید از شرکت سایپا و مذاکراتی برای تولیدات این خودرو در این کشور ادامه داد: البته قبل از این هم نمایندگان «سایپا» برای آزمایش ظرفیت تولید و فروش ماشین‌های سواری در بازار قرقیزستان با همکاری آژانس توسعه سرمایه‌گذاری تحقیقاتی در این زمینه انجام دادند اما آن زمان موافقتی در این خصوص صورت نگرفت.

سازباکاو با اشاره به بازدید از کارخانه های لبنی، تصریح کرد: طرف قرقیزی در این زمینه پیشنهاد تأسیس شرکت‌های مشترک همراه با دهقانان در قرقیزستان را مطرح کرد تا با همکاری 2 کشور محصولات بتوانند به راحتی وارد فضای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا شود ضمن آنکه ظرفیت در این حوزه بسیار بالا است.

وی اظهار داشت: محصولات ایرانی نسبت به تولیدات چین بسیار باکیفیت هستند ولی عدم شناخت کافی از این محصولات باعث شده است تا بازاری کمی در اختیار این تولیدات قرار داشته باشد.

مقام اقتصادی قرقیزستان با اشاره به تجربه ایران در ساخت نیروگاه‌های برق- آبی گفت: با توجه به انصراف روسیه از ساخت نیروگاه‌های برق- آبی، تهران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و این پروژه را به اتمام رساند.

الماس سازباکاو در پایان عنوان کرد: تهران ظرفیت بالایی برای همکاری در زمینه‌های مختلف با بیشکک دارد و ما نیز مصمم به همکاری با این کشور هستیم.

فانتزی

مد روز