بسیج جمهوری خواهان علیه ترامپ

 به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت جمهوری‌خواهان تلاش می کنند ترامپ را از عرصه رقابت های انتخاباتی خارج کنند.

این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم «الکساندر برنز» و «جاناتان مارتین» نوشت رهبران جمهوری خواه که قاطعانه با نامزدی «دونالد ترامپ» مخالف هستند خود را برای یک کمپین صد روزه به منظور جلوگیری از نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می کنند. این کمپین با مبارزه تهاجمی در انتخابات مقدماتی پنجم آوریل در «ویسکانسین» آغاز می شود و تا تابستان ادامه می یابد. آنها تلاش می کنند با لابی کردن، ترامپ را گزینه فاجعه باری برای انتخابات عمومی آمریکا معرفی کنند.

با توجه به این که ترامپ برتری چشمگیری در این رقابت داشته است، مخالفان ترامپ می گویند هیچ جایی برای اشتباه یا تأخیر وجود ندارد و بدون یک برنامه بدون نقص، نمی توان وی را متوقف کرد.

محافظه کاران آماده اند در صورتی که این تلاش ها ناموفق باشد، یک نامزد مستقل را در انتخابات به میدان بیاورند. آنها برنامه های خود را پس از پیروزی‌های سه شنبه گذشته ترامپ در فلوریدا و سه ایالت دیگر آمریکا ارائه دادند.

در روزهای اخیر محافظه کاران کمتر شناخته شده ای پیشنهاد داده شده اند از جمله «تام کوبورن،» سناتور سابق اوکلاهما و «ریک پری،» فرماندار سابق تگزاس. کوبورن که اوایل سال گذشته برای درمان سرطان خود سنا را ترک کرد در مصاحبه ای گفت ترامپ باید متوقف شود. وی گفت از یک نامزد مستقل بر ضد ترامپ حمایت می کند. کوبورن افزود علاقه چندانی برای وارد شدن به عرصه رقابت ندارد اما کاملا نیز آن را رد نکرد.

مخالفان ترامپ هفته گذشته جلساتی را تشکیل دادند تا بزرگترین نقاط ضعف وی را مشخص کنند و بررسی کنند که آیا باید از یکی از رقبای باقیمانده وی یعنی سناتور« تد کروز» از تگزاس و «جان کسیچ،» فرماندار اوهایو حمایت کنند یا خیر.

جمهوری خواهان ضد ترامپ می گویند از شش هفته فاصله میان انتخابات مقدماتی تا گردهمایی اواسط ژوئیه استفاده می کنند تا بتوانند برای نامزدهای مستقل حمایت جلب کنند.

اتوبیوگرافی