بسیج مردمی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش جهان، رضا روستا آزاد عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس و تأکید ایشان بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با توجه به درون‌زا و برون‌گر بودنش، برای اجرا شدن تلاش جدی می‌طلبد.

وی افزود: هر فردی نه توان، نه اهتمام و نه خواست اجرای اقتصاد مقاومتی را ندارد. در این بین حرکت مؤثر در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز باید جمعی باشد و نه فردی.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: دولت باید تمام تلاش و اهتمام خود را برای خیزش عمومی مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیج کند چراکه اقدامات فردی راه به جایی نخواهد برد. متأسفانه حرکت جدی نیز در این رابطه از دولت مشاهده نمی‌کنیم.

روستاآزاد با بیان اینکه برنامه‌ای در دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی نمی‌بینیم، گفت: برنامه دولت شده فروش نفت بیشتر و درآمد بیشتر و خرج آن در مسائل گوناگون. این روش ادامه همان روش‌های گذشته است که راه علاجی برای اقتصاد بیمار کشور نیست. جبران ضعف‌ها با فروش نفت فایده‌ای برای اقتصاد کشور نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور قانون، الگو و راهکار‌های مختلفی در حوزه اقتصاد دارد که متأسفانه اجرا نمی‌شود. بیشتر کارهای اقتصادی در خرج بودجه بوده تا رسیدن به توفیقات.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی انگیزه و توان لازم برای حمایت از تولید را ندارند، گفت: امروز تولید و تجارت در رقابت سنگینی با هم قرار دارند البته تجارت آنقدر شیرین است که ما شاهد ضعف تولید هستیم. دولت شیرینی تجارت را به سختی حمایت از تولید ترجیح ندهد و با بسیج عمومی برای اجرای اقتصاد مقاومتی قدمی بردارد.

روستا آزاد در پایان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بسیج عمومی برای اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: بسیج مردمی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است که با مدیریت خوب می‌تواند به بهبود اقتصاد کشور منجر شود. اگر در این خصوص اقدامی صورت نگیرد با فشار دشمن روبرو خواهیم بود که البته راه مقابله با دشمن ایستادگی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

دانلود ها پلاس

نخبگان