تشکیل 25 پرونده تخلف انتخاباتی

به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس علی القاصی با بیان اینکه 25 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده است اظهارکرد: تا امروز در همین خصوص 165 نفر دستگیر شده و به غیر از 16 نفر، سایر متهمین با قرارهای  تأمین مناسب آزاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: به حمدالله با تلاش ها و هماهنگی های انجام شده در دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی وضعیت امنیتی استان در روز برگزاری انتخابات مناسب ارزیابی می گردد و مشکل خاص امنیتی در هیچ نقطه‌ای از استان وجود ندارد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد: امنیت و آرامش مردم در پای صندوق های رأی 100در صد فراهم است و ستاد های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با رصد لحظه به لحظه شرایط و در نظر گرفتن تمهیدات لازم پیش از برگزاری، حین برگزاری انتخابات و همچنین پس از اتمام مهلت رأی گیری زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم ساخته است.
وی با اشاره به اینکه اکثر تخلفات صورت گرفته توسط هوادارن، ناظر بر موضوعات تبلیغاتی و عدم رعایت چارچوب‌ها و حدود قانونی اقلام تبلیغاتی بوده است بیان کرد: با حضور دستگاه های مسئول اقلام تبلیغاتی غیرمجاز جمع آوری شد و با برخی از طرفداران متخلف کاندیداها نیز در چارچوب قانون برخورد شد.
رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان اتهام برخی دیگر از متخلفان انتخاباتی را نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و افترا بیان کرد و افزود: با توجه به تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر استان، پرونده این افراد خارج از نوبت در این شعب رسیدگی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: واقف هستیم که بخشی از تخلفات جزئی، ناشی از شور و هیجانات انتخاباتی است اما رعایت موازین قانونی از سوی هواداران لازم و ضروری است و پیش از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، کلیه ضوابط قانونی لازم را به همه نامزد های انتخاباتی گوشزد کرده ایم که باید مد نظر قرار گیرد.
 گفتنی است رئیس کل دادگستری استان فارس پس از انداختن رأی خود به صندوق به منظور بررسی آخرین وضعیت امنیتی عازم شهرستان های ممسنی و سپیدان شد تا از نزدیک در جریان روند برگزاری اتخابات در این شهرستان ها قرار گیرد.
 

خبر دانشجویی

سیستم اطلاع رسانی