تمرین شاگردان کی‌روش در غیاب 2 لژیونر

به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای دو دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل هند و عمان آماده می‌کند، امروز با حضور 22 بازیکن از ساعت 15 و 30 دقیقه نخستین تمرین خود را در سال جدید در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار کرد.

*در تمرین امروز از بین 24 بازیکن دعوت شده کریم انصاری‌فر و علیرضا جهانبخش دو لژیونر شاغل در لیگ‌های یونان و هلند غایب بودند و سایر بازیکنان زیر نظر کادر فنی از ساعت 15 و 30 دقیقه کار خود را آغاز کردند.

*اتوبوس تیم ملی ساعت 15 و 10 دقیقه وارد ورزشگاه شد و این در حالی بود که قبل از آغاز تمرین تمامی مراحل تمرین امروز توسط اعضای کادر فنی آماده بود.

*بازار تبریک سال نو در دومین روز عید که همزمان با اولین تمرین تیم ملی بود داغ بود و خبرنگاران و اعضای تیم ملی با دیدن یکدیگر سال جدید را تبریک گفته و برای هم آرزوی موفقیت می‌کردند. ضمن اینکه هوای امروز این منطقه از تهران یک هوای متغیر بود و گاهی آفتاب و دقایقی دیگر شاهد هوای ابری توأم با وزش باد بوده و این نوع هوا باعث شده بود تا ملی‌پوشان نیز برای استفاده از پوشش بدنی خود دچار مشکل شوند.

*تیم ملی امروز با لباس آبی، گلرها با لباس زرد و کادر فنی با لباس‌های گرم قرمز و بادگیر مشکی تمرین کردند.

*سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد نخستین بازیکنانی بودند که به زمین آمدند و دقایقی را با یکدیگر به پاسکاری مشغول شدند.

*شوخی‌های دن‌گاسپار با داریوش شجاعیان در نوع خود جالب بود. ضمن اینکه افشین پیروانی نیز با لباس شخصی تمرین امروز را زیر نظر داشت. همچنین این تمرین طبق روال همیشگی توسط خانبان فیلمبرداری شد.

*اوایل تمرین قبل از آغاز رسمی بازیکنان 10 دقیقه‌ای بدن‌های خود را به صورت اختیاری گرم کرده و سپس از ساعت 15 و 30 دقیقه با صحبت‌های کی‌روش در جمع بازیکنان نخستین تمرین تیم ملی در سال جدید به صورت رسمی آغاز شد. کی‌روش در ابتدا بعد از صحبت‌های خود از ملی‌پوشان سوال کرد که آیا آماده‌ هستند که این موضوع پاسخ مثبت آنها را به همراه داشت.

*از ساعت 15 و 30 دقیقه تمرین با دویدن بازیکنان به دور زمین آغاز شد که در این میان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی و رضائیان سر صف بودند و از سوی دیگر در این بخش مسعود شجاعی، پورعلی‌گنجی و قوچان‌نژاد به بخش دیگری از زمین رفته و زیر نظر دکتر دیگو به کارهای اختصاصی مشغول شدند. از همان ابتدای کار نیز سه دروازه‌بان تیم ملی از سایر بازیکنان جدا شده و زیر نظر مربی گلرها کارهای اختصاصی را آغاز کردند.

*از همه این مراحل کی‌روش با سرکشی به مناطق مختلف زمین کار هر سه گروه را زیر نظر داشت.

*پس از دویدن بازیکنان آنها به دو گروه قرمز و سفید تقسیم شده و با اضافه شدن شجاعی و قوچان‌نژاد کارهای بدنی و استارت‌های کوتاه و بلند را زیر نظر میکو آغاز کردند.

*از تمرین امروز استقبال خوبی از سوی خبرنگاران و عکاسان به عمل آمده بود که البته به خاطر شرایط ورزشگاه آزادی خبری از حضور هواداران نبود.

*از ساعت 16 و با اتمام کارهای استقامتی و بدنی و پس از مدت کوتاهی استراحت بازیکنان به دو تیم تقسیم شده که در این زمان نیز مرتضی پورعلی‌گنجی به جمع آنها اضافه شد تا فوتبال درون گروهی بین 6 دروازه کوچک بین دو تیم 9 نفره قرمز و سفید آغاز شود. در این میان مسعود شجاعی با پوشیدن کاور زرد در میانه میدان یک بازیکن ویژه بود که به هر دو تیم موقع حمله کمک می‌کرد که البته این موضوع نشان می‌داد که شاید کی‌روش برای دو بازی بعدی حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده است.

*این بخش از تمرین زیر نظر مستقیم کی‌روش برگزار شد و این در حالی بود که گلرها همچنان به کارهای اختصاصی مشغول بودند.

*از ساعت 16 و 10 دقیقه مرحله اول این تمرین به پایان رسیده و پس از 5 دقیقه صحبت‌های کی‌روش در جمع بازیکنان این بخش تمرینی با جابجا شدن بازیکنان در زمین بین 6 دروازه کوچک و بدون حضور دروازه‌بانان ادامه پیدا کرد.

*از ساعت 16 و 20 دقیقه و پس از لحظاتی توقف مرحله سوم همین تمرین ادامه پیدا کرد. و از سوی دیگر گلرها زیر نظر دن گاسپار یک تمرین عجیب را آغاز کردند که این تمرین به این شکل بود که سه دروازه‌بان در کنار هم دراز کشیده و به وسط یکدیگر شیرجه می‌زدند.

*از ساعت 16 و 30 دقیقه و با پایان تمرین بین 6 دروازه کوچک فوتبال درون گروهی 9 به 9 بین دو دروازه‌ بزرگ و با حضور دروازه‌بانان آغاز شد که شکل و شیوه این تمرین مانند تمرین قبل بود و دو تیم سفید و قرمز به این فوتبال پرداخته و مسعود شجاعی نیز همچنان با کاور زرد تیم حمله‌کننده را حمایت می‌کرد. این مرحله از تمرین نیز زیر نظر مستقیم کی‌روش برگزار شد و این بار سرمربی تیم ملی تذکرات لازم فنی را به بازیکنان گوشزد کرد.

*مهاجمان تیم قرمز از جمله دژاگه و طارمی در این دیدار چندین بار فرصت‌های گلزنی را از دست دادند.

تیم ملی ایران از ساعت 19 روز 5 فروردین از هفته نهم مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت.

اتوبیوگرافی

باران دانلود