توجیه عجیب برای خرید واگن‌ دست دوم خارجی

توجیه عجیب برای خرید واگن‌ دست دوم خارجی

به گزارش جهان به نقل از نسیم، سیدحسن موسوی‌نژاد در خصوص واردات واگن دست دوم اظهار کرد: مشکلات مالی سبب شده است که شرکت ها واگن دست دوم خریداری کنند. اما اگر منابع مالی تامین شود از همه ظرفیت های شرکت های تولید واگن داخلی استفاده می کنیم.

وی افزود: شرکت رجا  قریب 10 سال است که واگنی خریداری نکرده است. در حال حاضر واگن هایی با عمر 50 سال ، 32 سال داریم . برای 5 سال آینده 1500 واگن جدید نیاز داریم .

وی تصریح کرد: سابقه تولید واگن مسافری در 35 سال آینده 400 تاست . بخش عمده می تواند در داخل تولید شود و به ظرفیتی برسیم که بخش عمده را  در داخل تولید کنیم .

وی با بیان این‌که قیمتها نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست، گفت: کیفیت پایین است اما شرکت ها می توانند این امر را توسعه دهند. شرکتهای واگن سازی سالهاست قراردادی نبسته اند یا اگر قراردادی بسته شده تاکنون فعال نشده است.

وی درباره نیاز به واگن در کشور گفت: شرکت رجا  به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور در بودجه امسال در نظر  دارد که 700 واگن خریداری کند که از این تعداد 500 دستگاه نو و 200 دستگاهدست دوم خواهد بود.

موسوی نژاد گفت: نیمی از واگنهای ما از شرکت واگن پارس خریداری می شود و تعمیرات واگن های ما نیز بخشی در شرکت  واگن پارس تهران و مشهد انجام می شود.

وی افزود: مشکلات مالی سبب شده است که شرکتها واگنهای دست دوم خریداری کنند اما شرکت راه آهن گفته است که به ازای هر واگن باید شرکت مربوطه یک واگن نو خریداری کند اما به دلیل مشکلات مالی قراردادها فعال نشده است.

توجیه عجیب برای خرید واگن‌ دست دوم خارجی

به گزارش جهان به نقل از نسیم، سیدحسن موسوی‌نژاد در خصوص واردات واگن دست دوم اظهار کرد: مشکلات مالی سبب شده است که شرکت ها واگن دست دوم خریداری کنند. اما اگر منابع مالی تامین شود از همه ظرفیت های شرکت های تولید واگن داخلی استفاده می کنیم.

وی افزود: شرکت رجا  قریب 10 سال است که واگنی خریداری نکرده است. در حال حاضر واگن هایی با عمر 50 سال ، 32 سال داریم . برای 5 سال آینده 1500 واگن جدید نیاز داریم .

وی تصریح کرد: سابقه تولید واگن مسافری در 35 سال آینده 400 تاست . بخش عمده می تواند در داخل تولید شود و به ظرفیتی برسیم که بخش عمده را  در داخل تولید کنیم .

وی با بیان این‌که قیمتها نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست، گفت: کیفیت پایین است اما شرکت ها می توانند این امر را توسعه دهند. شرکتهای واگن سازی سالهاست قراردادی نبسته اند یا اگر قراردادی بسته شده تاکنون فعال نشده است.

وی درباره نیاز به واگن در کشور گفت: شرکت رجا  به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور در بودجه امسال در نظر  دارد که 700 واگن خریداری کند که از این تعداد 500 دستگاه نو و 200 دستگاهدست دوم خواهد بود.

موسوی نژاد گفت: نیمی از واگنهای ما از شرکت واگن پارس خریداری می شود و تعمیرات واگن های ما نیز بخشی در شرکت  واگن پارس تهران و مشهد انجام می شود.

وی افزود: مشکلات مالی سبب شده است که شرکتها واگنهای دست دوم خریداری کنند اما شرکت راه آهن گفته است که به ازای هر واگن باید شرکت مربوطه یک واگن نو خریداری کند اما به دلیل مشکلات مالی قراردادها فعال نشده است.

توجیه عجیب برای خرید واگن‌ دست دوم خارجی

میهن دانلود