دید محتاط ایرانیان به برجام

به گزارش جهان به نقل از فارس، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی از دید محتاط مردم ایران به برجام خبر داد و نوشت: بسیاری دیگر واکنش محتاطانه‌ای به اجرای برجام نشان دادند که در تضاد با جشن بزرگ مردم ایران با ریختن به خیابان‌ها در هنگام امضا توافق هسته‌ای بود.
 
بر اساس این گزارش، بسیاری از اهالی ایران در زیز فشار تحریم‌ها یا ریاضت اقتصادی دوران جنگ زندگی کرده‌اند و انتظار خاص از آن‌چه که احتمالا  درآینده رخ دهد را ندارند. دولت ایران نیز به مردم خود گفته است که انتظار معجزه سریع  نداشته باشند.
 
«محمد رضا حسینی» شهروند 63 ساله ایرانی مقیم شیراز در این زمینه گفت: «فکر نمی‌کنم اجرای برجام تاثییر زیادی بر زندگی ما بگذارد زیرا مشکلات زیادی وجود دارد که حل آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد.»
 
رویترز در ادامه گزارش خود با اشاره به مخاطرات سرمایه گذاری در ایران با وجود سرازیر شدن میلیاردها دلار به سوی دولت ایران نوشت: بعد از رفع تحریم‌ها ایران وظیفه خطیر بازسازی اقتصاد  کشور را باید به دوش بکشد اما بازرگانان خارجی احتمالا در سرمایه گذاری شدید در بازاری که هنوز مخاطرا زیادی را یدک می‌کشد، دو دل هستند.
 
از سویی مخالفان تواقق که سهم بزرگی را شکل می‌دهند کماکان تفکرات خود را حفظ نموده‌اند.  رسانه‌های اصولگرای ایران به خاطر ظن عمیق به نیات آمریکا به این توافق علاقه‌ای ندارند.
 
رویترز در خاتمه ضمن اشاره به برقراری تماس تلفنی با شهروندان ایرانی و کسب نظراز آن‌ها در زمینه میزان امیدواری به ایران پسا تحریم با «علی عراقچی» برادرزاده «عباس عراقچی» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای خبر داد.
 
علی عراقچی البته با ذکر امیدواری گفت: «امروز، روز هیجان انگیزی برای ما است.  ایرانیان بسیار امیداوارانه‌ترو واقع‌بینانه تراز زمانی هستند که زیر فشار تحریم‌های سخت بودند. آرامش ذهنی بخش مهمی از آینده ما خواهد بود.
 
وی مدعی شدکه با رفع تحریم‌ها هزاران دروازه طبعیت دوستان و عاشقان هنر را که خواهان دیدن ابعاد دیگر از ایران هستند را باز می‌کند.

اخبار دنیای تکنولوژی

آپدیت نود 32