روند انتخابات ریاست‌جمهوری از مهرماه ۹۵ کلید می خورد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست استانداران که صبح امروز ۲۲ اسفندماه (شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: شورای نگهبان باید صحت انتخابات را در حوزه‌های مختلف تایید نهایی کند که امیدواریم این کار زودتر انجام شود، لذا شاید زمان‌بر شدن این پروسه خیلی مناسب نباشد.

وی ادامه داد: تصویب برجام به معنای رفع مشکلات نیست بلکه کمک کننده و تسهیل کننده است.

وزیر کشور یادآور شد: از مهر ماه سال آینده روند مربوط به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را کلید می‌زنیم.

وی افزود: برخی از شعب أخذ رأی مورد بازشماری قرار گرفتند که هیچ‌گونه تغییر یبعد از رسیدگی به شکایت‌ها نداشتیم.

وزیر کشور ادامه داد: بنده قبل از انتخابات تأکید کردم که مردم به گفتمان رأی خواهد داد نه به اشخاص که در لیست تهران معروف به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بودند؛ حداقل بنده شاید ۱۸ نفر آنان را نمی‌شناختم، وقتی بنده به عنوان مسئول سیاسی که کار سیاسی در کشور انجام دادم آنان را نمی‌شناسم حتما اکثر مردم نمی‌شناسند البته در لیست اصولگرایان هم چنین افرادی شاید کم‌تر وجود داشتند و نتیجه انتخابات نشان داد که مردم به گفتمان رأی دادند.

وی با بیان اینکه عملکرد حوزه‌های مختلف استانداری‌ها در انتخابات مجلس را از طریق سیستم‌های نظارتی و بازرسی و معاونت‌های سیاسی و امنیتی ارزیابی کرده‌ایم که اگر در این رابطه با عملکرد ضعیف برخی از مدیران در برگزاری انتخابات مجلس مواجه شویم و نیازمند جابه‌جایی و تعویض باشیم حتماً انجام خواهیم داد، در مواردی برخی مدیران نتوانستند که خودشان را هماهنگ کنند و در حوزه اجرا با برخی مشکلات مواجه شدیم که باید در این حوزه‌ها بازنگری صورت گیرد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در برگزاری انتخابات اخیر، مجریان انتخابات بی‌طرفی، اجرای دقیق قانون را به نحو احسن عملیاتی کردند و همچنین در سال ۹۴ علی‌رغم کمبود اعتبارات، تلاش شد تا کارها در روال منطقی خودش پیش برود.

وی افزود: در این انتخابات تمامی مسئولان کشور کاندیدا بودند و همه درگیر مستقیم انتخابات بودند و همچنین همه از ما توقع داشتند تا انتخابات سالم و براساس قانون برگزار شود که بحمدالله این کار انجام گرفت.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان مجری و شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات همکاری بسیار مثبتی داشتند، گفت: به نظر بنده، در برخی از بخش‌های قانون انتخابات باید بازنگری صورت بگیرد و ما تعریف‌های دقیق‌تری از آنها داشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات با همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان انجام خواهد گرفت.

وی در رابطه با تعداد ثبت نام کنندگان در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان تصریح کرد: ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس و حدود ۸۸۰ نفر در انتخابات خبرگان ثبت نام کردند که هیأت‌های اجرایی براساس قانون خود، صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس را بررسی کردند که براساس استعلامات مراجع چهارگانه، ۱۰ هزار نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در این میان جریانات اینطور مطرح کردند که وزارت کشور با این تعداد تأیید صلاحیت‌ها درنظر دارد بار رد صلاحیت‌ها را بر دوش شورای نگهبان بیندازد که ما همواره تأیید کردیم ماجرا اینطور نبوده و هیأت‌های اجرایی براساس استعلامات مراجع چهارگانه  صلاحیت‌ها را بررسی کردند و البته شورای نگهبان هم با توجه به قانون خودشان صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات اخیر ۱۰۶۲ هیأت اجرایی بدون هیچ تنش و مشکلی را همکاری شورای نگهبان شکل گرفت که کار برگزاری انتخابات را برعهده داشتند.

وزیر کشور تأکید کرد: نتیجه انتخابات ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان ندارد و نتیجه انتخابات را مردم رقم زدند.

 

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

عکس های جدید

پامنا موبایل لپ تاپ