زیباکلام:هیچ فتنه‌ای سال 88 در کار نبود

به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق زیباکلام بعدازظهر امروز در همایش انتخابات، مشارکت یا تحریم در بین دانشجویان دانشگاه مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران خطاب به دانشجویان اظهار کرد: آن دسته از افرادی که با نوشته‌های من آشنا هستند، می‌دانند من به شدت با فرضیه‌های توطئه مخالف هستم و معتقدم اگر 100 پدیده سیاسی و اجتماعی با دخالت بیگانگان و دست‌های پنهان صورت گیرد، نباید گفت صدویکمین نیز با دخالت آنها انجام می‌شود.
 
وی افزود: روش علمی آن است که با ارزیابی، تجزیه و تحلیل، خردورزی و مطالعه ببینیم، تحولات و وقایع سیاسی چرا و با چه نیروهایی اتفاق افتادند و عوامل آن چه بوده است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: با نگاه به وضعیت انتخابات متوجه می‌شویم این انتخابات از سوی اصولگرایان به گونه‌ای که خود می‌خواستند طرح و برنامه‌ریزی شد و هدف‌شان این بود پر و بال جریان اصلاحات را بچینند و زمین‌گیرشان کنند.
 
زیباکلام خاطرنشان کرد: با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم در زمان نزدیک شدن به روز انتخابات ائمه جمعه، رادیو و تلویزیون و غیره دیگر کلمه فتنه را به زبان نمی‌آورند چون می‌خواهند، مردم را پای صندوق‌های رای بکشانند و بعد از انتخابات مجددا داستان فتنه و فتنه‌گران مطرح خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: دلیل اینکه از 22 خرداد 88 تاکنون چراغ فتنه از سوی اصولگرایان روشن مانده انتخابات بوده تا به این وسیله بتوانند جهت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان استفاده کنند و در حقیقت آنها خوب می‌دانند هیچ فتنه‌ای در کار نبوده و حرف‌هایی که در مدت 6 سال به زبان می‌آورند سخنانی قلابی است تا از آن به نفع خود بهره بگیرند.
 
زیباکلام اضافه کرد: از زمان مطرح شدن مسئله انتخابات در تمام سخنرانی‌های خود بیان کردم، شورای نگهبان مثل ریزش برگ خزان، داوطلبان اصلاح‌طلب را رد‌صلاحیت خواهد کرد، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد از آن ریزش برگ خزان تکان دهنده‌تر بود و هیچ کس باور نمی‌کرد شورای نگهبان این گونه عمل کند.
 
وی با بیان اینکه برخی از افرادی که ردصلاحیت شدند هیچ پیشینه‌ای نداشته و شاید تنها گناه‌شان حضور در ستاد انتخاباتی عارف و روحانی بود، بیان کرد: در حال حاضر تعداد نامزدهای اصلاح‌طلب ما در کل کشور به ‌100 نفر هم نمی‌رسد و اگر به فرض، تمام آنها انتخاب بشوند حدود 70 تا‌ 80 نفر بیشتر نامزد اصلاح‌طلب به معنای دقیق کلمه نخواهیم داشت.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: شورای نگهبان با رد صلاحیت اصلاح‌طلبان به دنبال این است که مجلسی تشکیل دهد که از مجلس هشتم و نهم هم «تو سری خورتر» باشد و اجازه دهد دولت، حکومت و مسئولان هر کاری بخواهند انجام دهند و در واقع به دنبال مجلس دکوری هستند.
 
زیباکلام با بیان اینکه با نقشه‌ای که اصلاح‌طلبان اتخاذ کردند نقشه اصولگرایان نقش بر آب شد، گفت: برخی از اصلاح‌طلبان فکری را در پاسخ به رد صلاحیت‌های گسترده مطرح کردند و گفتند ما با شناسایی اصولگرایان معتدل و میانه‌رو در تمام شهرها به آنها رای می‌دهیم و آنها را انتخاب می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته خانواده کروبی بیانیه‌ای دادند مبنی بر اینکه همه در انتخابات شرکت کنند با آنکه ایشان می‌دانند بیشتر نامزدهای اصلاحات رد صلاحیت شدند و می‌دانند در حال حاضر نامزدهای اصلاح‌طلبان اصول‌گرایان معتدل هستند با این وجود گفتند با تمام وجود در انتخابات شرکت کنید.
 
وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان فکر نمی‌کردند اصلاح‌طلبان ثبت‌نام شدگان معتدل و میانه‌رو اصولگرا را به سمت خود بکشانند و با خود همراه کنند، برای همین وقتی از این موضوع مطلع شدند در سه روز آخر اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار را که رد صلاحیت شده بودند، تایید صلاحیت کردند.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما در شورای هماهنگی، نامزدهای خود را انتخاب و با چاپ بنر در شهرستان‌ها آنها را معرفی کردیم، گفت: اصولگرایان وقتی از این موضوع مطلع شدند برخی اصلاح‌طلبان را انتخاب تا برنامه‌ریزی ما را از بین ببرند.
 
وی با بیان اینکه اصول‌گرایان تعمدا رد صلاحیت قطعی اصلاح‌طلب را برگرداندند، افزود: در حال حاضر ما با مشکل مواجه شدیم و اکنون داریم با اصول‌گرایان دست و پجه نرم می‌کنیم.
 
این استاد دانشگاه با تاکید به اینکه همه در انتخابات شرکت کنیم، گفت: همه باید در انتخابات شرکت کنیم‌.

دانلود آهنگ جدید

باران فیلم