سهم مازندران از ترافیک کشور چقدر است؟

به گزارش جهان، احمد‌آفرین محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: از شروع طرح نوروز تاکنون هیچ‌گونه کاستی در ناوگان عمومی حمل و نقلی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حادثه‌ای در حمل و نقل عمومی نداشته‌ایم، افزود: در طرح نوروزی 79 دستگاه امداد خودرویی در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران ادامه داد: 41 دستگاه جرثقیل در محورهای مواصلاتی مازندران مستقر هستند.

محمد‌زاده با بیان اینکه با هماهنگی پلیس راه گشت‌های نامحسوس به‌صورت مشترک در محورهای استان ارائه خدمت می‌کنند، گفت: گشت‌های نامحسوس بیشتر در نقاط کور و نقاط پرتردد فعالیت دارند.

وی بیان کرد: دو دستگاه تابلو ترافیک‌نما در محور ساری و چالوس نصب شده است که به‌صورت همزمان ترافیک محورهای مواصلاتی استان را نشان می‌دهند.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران اظهار کرد: 34 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان وجود دارد که آماده خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی است.

محمد‌زاده با اعلام اینکه از 25 اسفندماه سال گذشته تا اول فروردین ماه امسال، 440 هزار و 241 خودرو وارد استان شدند، گفت: طی این مدت 319 هزار و 435 خودرو از استان خارج شدند.

وی اضافه کرد: کل تردد درون استانی 5 میلیون و 872 هزار و 175 خودرو بوده است.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان اینکه بیشترین تردد از محور قائم‌شهر ـ ساری بوده است، ادامه داد: این محور رتبه سوم کشوری را در تردد به خود اختصاص داده است.

محمد‌زاده با اعلام اینکه 10 درصد ترافیک کشور در مازندران است، افزود: تاکنون 8.5 درصد ترافیک کل کشور در مازندران صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: سامانه پیامکی 3000143 آماده دریافت رسیدگی به هرگونه پیشنهاد و انتقاد از سوی مسافران و هم‌استانی‌ها است.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در پایان گفت: مسافران نوروزی قبل از سفر برای دریافت اطلاعات از راه‌های مازندران، از سامانه 141 استفاده کنند.

مرکز فیلم

دانلود فیلم خارجی