سه خصلتی که اثر آن را در دنیا خواهید دید

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گفتاری درباره صله رحم بیان کرده است.
 
 متن گفتار ذکر شده این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

صله رحم و پیوند با خویشاوندان برهر مسلمانی ،واجب و قطع رحم از گناهان کبیره است.

و بعد از آن که دانستیم صله رحم واجب و قطع رحم از گناهان کبیره ای است که خدا بر آن وعده آتش داده این مسئله در کشورهای مغرب زمین از اهمیت فراوانی بر خوردار است و مراعات آن لازم تر می باشد زیرا در آنجا برادران دینی اندکند و خانواده ها از همدیگر گسسته و دور می باشد و به همان اندازه که ارزش های مادی در حد طغیان اند انگیزه های دینی با تأکید بیشتری باید مطرح باشند.

خدای سبحانه و تعالی از قطع رحم نهی فرموده است و در قرآن محکم فرمود:
(( فهل عسیتم آن تولیتم آن تفسدوا فی الارض و تقطعوا ارحامکم اولئک الذین لعنهم الله فاصمهم و اعمی ابصارهم)) شاید اگر پشت کردید در روی زمین فساد کنید و از خویشاوندان خود ببرید. اینان را خدا نفرین کرده،گوشهایشان کر و چشمانشان را نابینا ساخته است.
 
و امام علی ( علیه اسلام ) فرمود: گاهی ، خانواده ای با آنکه بدکار و اهل فسق و فجور هستند ولی در کنار هم قرار دارند و با مسوات زندگی می کنند خدا هم به ایشان روزی می دهد و دیگر گاه ،خانواده ای به سبب پراکندگی و بریدن از یکدیگر با این که پارسا و پاکند، از رزق خدامحروم می شوند.
 
واز امام باقر (علیه اسلام) روایت شده است که فرمود: در کتاب علی (علیه اسلام) چنین آمده است:
دارنده سه خصلت نمی میرد مگر آنکه آن که اثر آن سه خصلت را در دنیا ببیند.ستم ،قطع رحم و قسم دروغ. چنین شخصی گویا با خدا به جنگ برخاسته است همچنانکه سریعترین پاداشها، پاداش صله رحم است گاهی اوقات مردمانی فاسق و نابکار چون با همدیگر صله رحم می کنند و پیوند دارند دارایی هایشان رشد کرده و ثروتمندتر می شوند و همانا قسم دروغ و قطع رحم سرزمین ها را از سکنه خالی می کند.

پرس نیوز

ابزار رسانه