سپاه کابوس امنیت اسرائیل است

به گزارش جهان به نقل از میزان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، دقایقی پیش با حضور در برنامه زنده  ” گفتگوی ویژه خبری ”  شبکه دو سیما به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی و آخرین تحولات منطقه و پیروزیهای اخیر مقاومت اسلامی سوریه پرداخت.
 
در ادامه می توانید محورهای مهم این گفت و گو را مطالعه کنید:
 
*پیروزی های جدید را در سوریه باید به فال نیک گرفت و آن را به همه بخصوص مردم این کشور تبریک گفت زیرا معادلات مربوط به این کشور را بر هم زد.
 
* ملت ایران بعد از انقلاب از گردنه های سختی عبور کردند و توانستند از پس جنگ هشت ساله و تحریم ها و تهاجم فرهنگی و توطئه ها و فتنه های داخلی که پشتوانه خارجی داشتند گذر کنند و امروز نظام ما بعنوان یک قدرت در منطقه و جهان مطرح است.
 
*  در هیچ میز مذاکره ای نمی توان بدون وجود ایران تصمیم گرفت به گونه ای که شاهد هستیم ایران در تمامی معادلات جهانی حضور دارد و توانسته است استراتژی های دشمنان را در جهان اسلام خنثی کند.
 
*عربستان در یک جهان نابرابر با حمایت رژیم صهیونیستی امروز وارد جنگ نابرابری شده است اما باید به این موضوع اشاره کرد که عربستان ناکام استراتژیک جنگ یمن است.
 
* برآوردهای دقیقی از تحرکات عربستان در سوریه ویمن داریم و باید بگوییم عربستان و نیروهای منتسب به آن ظرفیت جنگیدن در سوریه را ندارند.
 
* آمریکا، فرانسه ، رژیم صهیونیستی و برخی از همپیمانان آنها متأسفانه عامل اصلی فضای امروز سوریه هستند و باعث شدند که مشکلات بسیاری گریبانگیر این کشور شود.
 
*آنچه در شمال حلب امروز رخ داد و پیروزهایی نیز حاصل شد از اوایل ماه محرم تحت عنوان عملیات نصر آغاز شد و تغییرات میدانی را در مبارزه با تروریست ها در سوریه ایجاد کرد.
 
*فتح شهرهای نبل و الزهرا در شمال حلب معادلات بین المللی را در مبارزه با تروریسم در سوریه تغییر داد.
 
*اعزام نیروهای زمینی عربستان به سوریه بیشتر شبیه یک لطیفه سیاسی است و شاید به صورت سمبلیک نیروهای این کشور وارد سوریه شوند ولی به طور حتم این موضوع در سوریه تعیین کننده نخواهد بود.
 
*گروه های تکفیری از چند ماه اخیر در سوریه در حال عقب نشینی هستند.
 
*گروه های تکفیری تجزیه شده اند و نیروهای تکفیری نزدیک مرزهای ترکیه فاقد امکانات حمایتی و لجستیک هستند.
 
*سیاست ما این است که جلوتر از حوادث حرکت کنیم. ما با جهان اسلام و کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان ، افعانستان  ویمن به یک منفعت مشترک رسیده ایم و در این امتداد به حرکت خود ادامه خواهیم داد.
 
*منطق ما در سوریه بر اساس منافع مشترک با این کشور صورت می گیرد و در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و بین المللی ادامه پیدا  خواهد کرد.
 
*موضع ما در مورد سوریه و عراق صرفا ایرانی نیست. امنیت و منافع راهبردی ایران واقعیتهایی است که در دستور کار ما قرار دارد.
 
*با توجه به اظهارات رئیس جمهوری و مقامات روسیه این کشور کماکان می خواهد سیاست های میدانی و استراتژی خود را در سوریه ادامه دهد.
 
*تروریستها بدنبال این بودند که حلب را پایتخت خود قرار دهند اما موفق نشدند و موضوع منطقه پرواز ممنوع هم منتفی شد.
 
*سپاهی که رژیم صهیونیستی را با ظرفیت سازی در محیط‌های پیرامونش به رژیمی تبدیل کرده که بین مرگ و زندگی بسر می‌برد و کابوس امنیتی برای آن است و اجازه نمی‌دهد سوریه تجزیه شود و از نطام سوری حمایت می‌کند و حزب الله را قدرت می‌دهد که در برابر هر جنگی مقابل اسراییل بایستد و هیچ نقطه ای از دشمن نباشد که محل تلاقی موشک های دوربرد و نزدیک برد آن نباشد، طبیعی است که تبدیل به یک عنصر نامطلوب نزد آنها می‌شود و دشمن علیه آن عملیات روانی به راه می‌اندازد.
 
*سپاه شهرهای بزرگ موشکی سرشار از قدرت های متراکم و دقیق با انگشتهای روی ماشه برای انهدام دشمنان در اختیار داشته و قلعه های تسخیر ناپذیری در ارتفاعات مرزی دارد.

باشگاه خبری ورزشی

افق