شایع ترین سرطان ها در مردان ایرانی

 به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمد یزدانی در آستانه روز ملی سلامت مردان (پنجشنبه ششم اسفند)، اظهارکرد: از آنجا که مردان به سلامت خود کمتر توجه می کنند بنابراین اطلاع رسانی درباره بیماری های در کمین مردان و مشاوره و ویزیت رایگان بر اهمیت برگزاری «روز ملی سلامت مردان» نیز می افزاید.
 
وی ادامه داد: یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان سرطان پروستات است و از آنجا که مردان کمتر به سلامت خودشان اهمیت می دهند دیرتر به پزشک مراجعه می کنند به همین خاطر متأسفانه سرطان به سایر قسمت های بدن نیز سرایت می کند.
 
یزدانی افزود: مردان بالای ۴۵ یا ۵۰ سال باید سالانه و به طور مرتب تست PSA را انجام دهند تا از بروز بیماری های مهلک جلوگیری شود.
 
به گفته این اورولوژیست، اگر بیماری در مراحل اولیه شناسایی شد و درمان هم آغاز شد تا حد زیادی قابل درمان است و فرد می تواند به زندگی ادامه می دهد. حال آنکه متأسفانه به دلیل بی توجهی مردان به سلامت شان گاهی اوقات زمانی مراجعه می کنند که متاسفانه کار از کار گذشته است.
 
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: البته در جوانان نیز سرطان بیضه خیلی شایع و خطرناک است؛ بنابراین هر پسر جوان بعد از لمس کوچک ترین ندول در ناحیه بیضه باید خیلی سریع به پزشک مراجعه نمایند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد بعد از لمس ندول در بیضه به دلیل خجالت از مراجعه به پزشک ممانعت می کنند و با خلط خونی و سرانجام سرطان پیشرفته جان بیماران را به راحتی می گیرد.
 
یزدانی بیان کرد: مهم ترین مسئله ای که امسال در روز ملی سلامت مردان مطرح می شود در خصوص بیماری های منتقله از راه جنسی است که به طور تقریبی به دلیل عدم آگاهی اغلب جوان ها درباره این قبیل بیماری ها، آگاهی رسانی درباره این مسائل بسیار حائز اهمیت است تا افراد به خصوص جوان ها سلامت خود را حفظ نمایند.
 
همزمان با ششم اسفند روز ملی سلامت مردان، برنامه های متنوعی از جمله ویزیت های رایگان پزشکان اورولوژیست از سوی انجمن اورولوژی ایران و مراکز درمانی انجمن بیماران کلیوی در سراسر کشور ارایه می شود.
 
فهرست مراکز مراجعه مردم نیز در سایت انجمن اورولوژی ایران منتشرشده است.
 

آهنگ جدید

گیم پلی استیشن