فقر ویرانگر در جامعه حاکم است

به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله محسن کازرونی بعد از ظهر یکشنبه در آئین نخستین سالگرد وفات والده حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، به میزبانی حسینیه شهدای سرخه ترویج اخلاق در جامعه را یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم عنوان کرد و ابراز داشت: از کارهای بزرگ که دولت تدبیر و امید متصدی شد و ادامه می دهد احیای اخلاق در جامعه است و همانطور که مقام معظم رهبری در مراسم تالیف ریاست جمهوری فرمودند، دکتر روحانی شخصی اخلاق مدار و دانشمندی گرانمایه هستند که دولت او نیز بر اخلاق استوار است.
 
وی افزود: جامعه علوی جامعه ای با معیارهای اخلاقی است و در آن آبروی مومن ارزش دارد لذا باید توجه داشت که با هتاکی نمی توان در راه ترویج اخلاق در جامعه گام برداشت.
 
فقر ویرانگر در جامعه حاکم است
 
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فقر در جامعه ریشه کن نشده است، گفت: امروزه اگر فقر یا به عبارت دیگر فقر سیاه در جامعه وجود دارد باید دانست که علت اصلی آن به چرخه اقتصاد، کار و درآمد باز می گردد و این دور باطل زمانی تمام می شود که چرخ کارخانه ها بچرخد.
 
کازرونی با تقدیر از سیاست های اقتصادی دولت یازدهم در راه حمایت از تولید، ابراز داشت: اگر امروز چرخ کارخانه ای چرخید و توانستیم آن را فعال نگهداریم می توانیم کارآفرینی را نیز در کنارش داشته باشیم پس مسئولان ما باید بدانند که حمایت از تولید در راه اشتغال زایی از سجاده نشینی نیمه شب نیز بالاتر است.
 
وی افزود: باید بپذیریم که فقر ویرانگر بر جامعه حاکم است و هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور با روحیه گذشت و ایثار حل می شود اما باید دانست که بخش دیگر مشکلات تنها در سایه رونق اقتصادی مرتفع خواهد شد که ما مطمئن هستیم دولت یازدهم با تمام توان به دنبال حل مشکلات اقتصادی است.
 
ولایت فقیه متعلق به جریان خاصی نیست
 
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری و ولایت فقیه متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست، گفت: همت دکتر روحانی در این بوده و خواهد بود که رهبری را در قالب های کوچک حبس نکند، متاسفانه در جامعه عده ای قلیل، رهبری را فقط برای خود می دانند که این امر کاملا اشتباه است چرا که خود معظم له نیز این موضوع را بر نمی تابند.
 
کازرونی با بیان اینکه ولایت فقیه عمود خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید داشت: همه باید دست در دست هم این عمود خیمه نظام را تقویت و حمایت کنیم چرا که جایگاه ولایت فقیه، جایگاهی ارزشی و والا است.
 
وی همچنین از فاطمه(س) به عنوان اسوه ولایتمداری نام برد و افزود: سایه رهبری بر سر همه ماست لیکن تقویت ولایت و رهبری یک درس بزرگ است که ما می توانیم از بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه(س) بگیریم همچنین باید گفت که این روزها بعضا دفاع جاهلانه برخی، از رهبری صورت می گیرد که قطعا این دفاع پایه های رهبری را محکم نکرده، بلکه سستی ایجاد می کند.
 
مادران ستون جامعه اند
 
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مادران ستون جامعه هستند و نقش آنها در اشاعه تربیت دینی بسیار اهمیت دارد، گفت:  عکس دکتر روحانی در حال بوسیدن دست مادر، که در رسانه ها وجود دارد نماد ادبیات دینی ماست که در هر سمت و جایگاهی که باشی در مقابل مادر زانو زدن و دست مادر را بوسیدن معراج نبوی است.
 
کازرونی تاکید داشت: دکتر روحانی و فرزندان بزرگوار پدر و مادر دکتر روحانی ثمره پاکیزگی و بزرگمنشی والدین آنها بوده است.
 
وی افزود: مادران در جامعه و ادبیات ما جایگاهی والا دارند، مادر اسوه شجاعت است و مادران نمونه ای از افرادی که خداوند بهشت را زیر پاهای مبارکشان قرار داده است لذا این جایگاه والا نیازمند ستایش است.
 
دکتر روحانی پس از آئین نخستین سالگرد وفات والده گرامی خود، برای قرائت فاتحه بر سر مزار ایشان حاضر شد.
 
بیژن زنگنه وزیرنفت، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، محمود واعظی وزیر ارتباطاتو فن آوری و اطلاعات، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، محمد رضا خباز استاندار سمنان و تنی چند از مسئولان این استان از جمله مشایعت کنندگان رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم بودند.
 
دکتر روحانی پس از اتمام این مراسم، سرخه را به مقصد تهران ترک کرد.

اس ام اس

فانتزی