مردم بهترین ناظر بر اجرای برجام هستند

به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با «مارس‌ دی‌بارتولومئو» رئیس مجلس لوکزامبورگ که امروز بعد از ظهر در محل این مرکز برگزار شد،‌ با اشاره به نقش سازنده لوکزامبورگ در اتحادیه اروپا اظهار داشت: روابط ایران و اتحادیه اروپا به قرن پنجم باز می‌گردد و اکنون می‌توان قدم‌های محکمی در جهت رسیدن به اهداف دیگر برداشت.
 
* بعضی از کشورها خواهان تجزیه عراق هستند
 
وی با تأکید بر اینکه در سوریه همکاری‌های بیشتری براساس اعتماد احتیاج است،‌ ادامه داد: همگان به این نتیجه رسیده‌اند که در مورد سوریه راه ‌حل نظامی وجود ندارد و همچنین کشورهای عراق و یمن از این قاعده مستثنی نیستند، البته بعضی از کشورها خواهان تجزیه عراق هستند و ما به شدت مخالف تجزیه این کشور و هر کشور دیگری در منطقه هستیم.
 
*وضعیت یمن وخیم است و قحطی و بیماری مردم را تهدید می‌کند
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه تنها راه حل پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر است، افزود: در یمن، وضعیت وخیم است و شرایط زندگی با مشکلات بسیاری مواجه شده است، همچنین قحطی و بیماری مردم این کشور را تهدید می‌کند.
 
ولایتی با اشاره به اینکه آتش‌بس در یمن و سوریه ضروری است، خاطر نشان کرد: همه طرف‌ها برای پایان دادن به جنگ در این دو کشور باید تلاش کنند و لوکزامبورگ بعنوان عضوی در اتحادیه اروپا می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد.
 
وی همچنین در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه اجرای برجام با اتمام انجام تعهدات ایران، شروع شده و امیدواریم طرف مقابل به تعهدات خودش در رفع تحریم‌هایی که مربوط به هسته‌ای بوده، پایبند بماند و به هیچ وجه با مانعی بر سر رفع تحریم‌ها مواجه نشویم.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل ضمن تشکر از تمامی کسانی که در طول  12 سال گذشته در زمینه هسته‌ای تلاش کرده‌اند، گفت: در درجه اول بیش از همه باید سپاسگزار مدیریت هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به هدایت مناسب مذاکرات هسته‌ای باشیم از این رو ایران توانست مذاکرات را با قدرت به جلو پیش ببرد.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم کماکان توقعی که از کشورهای گروه 5+1 نسبت به تعهداتشان موجود است، در آینده ادامه داشته باشد و به تعهدات خودشان عمل کنند، البته بدون تردید طرفی که از این میدان سرافراز بیرون آمده است ‌جمهوری اسلامی است.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطر نشان کرد: همه کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند لازم است براساس آنچه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در مراقبت از اجرای برجام هوشیارانه و با عزم راسخ قدم بردارند و مردم بهترین ناظر برای مسئولان هستند و البته بهترین حمایت کننده برای آنها به حساب می‌آیند.

میهن دانلود

آپدیت نود32