معجزه ایران در پیشرفت همزمان با تحریم‌ها

به گزارش جهان، دکتر “محمد الطی” استاد دانشگاه بیروت لبنان در مصاحبه با تسنیم به تشریح ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: اسلام، انقلاب واقعی بود که توانست انسان را به سطحی که باید بدان برسد، رساند. اسلام به انسان کرامتی بخشید که مانع از سر تعظیم فرود آوردن در مقابل مستکبران و طاغوتیان شد اما متاسفانه سران کشورهای اسلامی به اهدافی که اسلام برای انسان به ارمغان آورد پایبند نبوده و حتی با آن مبارزه کرده و بار دیگر دوران جاهلیت را بر کشورهای اسلامی حکمفرما کردند. انقلابی که اسلام در 14 قرن پیش توسط پیامبر ایجاد شد بار دیگر و از طریق انقلاب اسلامی که در ایران روی داد احیا شد. انقلاب اسلامی ایران، پیام آور تمام ارزش‌هایی بود که اسلام برای انسان به ارمغان آورده بود و تعبیر کننده ارزش‌های واقعی بود که اسلام آن را آورده بود.

وی اضافه کرد: ایران طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت‌های فناوری زیادی بوده و مردم این کشور در چندین انتخابات شرکت کرده‌اند که نشانگر آزادی در این کشور است و تمامی این موارد نشان دهند این است که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی واقعی بود که با الگو گرفتن از آن می‌توان بشریت را نجات داد.

دکتر محمد الطی درباره نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی قبله نمای مردم ایران را به مکان درست خود بازگرداند و اسلام را به واقعیتش بازگرداند و ایران را از مشکلات رهایی بخشید و به بازسازی ساختار انسان مسلمان در این کشور کمک فراوانی کرد و از این طریق توانست مردم ایران را برای ایستادگی در برابر کشورهای مستکبری که برای توطئه علیه ایران متحد شده بودند، آماده کند و اگر انقلاب اسلامی روی نداده بود، امکان نداشت که ایران بتواند در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: ایران با وجود آنکه ده‌ها سال بوده که با تحریم و محاصره اقتصادی مواجه است اما طی این مدت توانست اقدامات معجزه آوری در زمینه‌های اقتصادی و علمی انجام دهد اگر ملت ایران ایمان نداشت نمی‌توانستند طی این مدت ایستادگی کرده و همزمان پیشرفت نیز بکند.

وبلاگ اطلاعات

خبرگذاری اصفحان