نماینده «دولت‌ذلیل» تحول‌اقتصادی ایجاد نمی‌کند

به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی» که عصر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نقش مجلس در یک ساختار حکومتی، یک نقش رأسِ اموری در باب گلوگاهی دارد.
 
وی افزود: انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان برای تشکیل مجلس دهم باید از ضعف‌ها و قوت‌های مجالس دیگر درس بگیرند.
 
سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های مسئولین از نگاه امام(ره) و رهبری خاطرنشان کرد: مسئولین در نظام اسلامی نباید کار اقتصادی کنند و باید از حاشیه‌پردازی‌ها خودداری ورزند. به عنوان مثال در دولت فعلی، ۶ نفر هستند که بالای هزار میلیارد تومان سرمایه دارند و هیچ‌گاه هم این موضوع را تکذیب نکرده‌اند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر امروز که برجام به امضا رسیده است، فصل کار است و نه حاشیه‌سازی؛ اما دولت با حاشیه‌پردازی‌های بسیار، برنامه ششم و بودجه ۹۵ را با تاخیر به مجلس تقدیم کرد.
 
کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه غربی‌ها تا سال ۸۷ به ایران اجازه ندادند وارد صنعت بالادستی نفت بشود، گفت: آنها صنعت نفت ما را تحریم کردند اما خود ایرانی‌ها، آن را در دست گرفتند و اخیراً فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را با ۹۱ درصد پیشرفت، تحویل دولت دادند. اما در عین حال یک دولتمرد که زمانی خودش وزیر و معاون وزیر بوده است، می‌گوید ما فقط صنعت تولید آبگوشت بزباش داریم؛ این سخن تحقیر همه نخبگان و دانشگاهیان است.
 
وی افزود: اگر مجلس زیر چتر چنین افرادی برود، اتفاقات بدی برای کشور بوجود می‌آید. باید در انتخاب افراد به دیدگاه‌های آنها حتماً توجه کنیم.
 
سلیمانی تصریح کرد: امروز مجدداً می‌خواهیم با شرکت پژو قرارداد ببندیم اما آیا قصد داریم راه ۵۰ سال گذشته را ادامه بدهیم؟ اگر مجلس وکیل‌الدوله شد، چشم خود را بر روی همه این موارد خواهد بست. من افرادی را می‌شناسم که امروز در مجلس حضور دارند و آنها را «دولت‌ذلیل» می‌نامم و به چشم خود دیده‌ام که آنها چشم بسته به همه دیدگاه‌های دولت پاسخ مثبت می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه مجلس با این نمایندگان نمی‌تواند تحول اقتصادی، صنعتی و زیربنایی ایجاد کند، اظهار کرد: مجلس باید دولت را وادار کند که روی ریل رونق اقتصادی قرار بگیرد. در سکوت با این مسائل نمی‌توان برخورد کرد بلکه مطالبه کردن‌ها، کارها را به پیش می‌برد.
 
کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه باید یک مجلس زنده شکل بگیرد تا بتواند مطالبات رهبری و مردم را پاسخ بگوید، گفت: امروز برخی دستگاه‌ها پاداش‌های ۸۰۰ میلیونی به مدیران می‌دهند و مجلس باید مطابق مطالبه رهبری، در مقابل این روزنه‌ها و حیف و میل‌ها بایستد.
 
سلیمانی در پایان تاکید کرد: نهادی که می‌تواند در مقابل این اتفاقات ایستادگی کند، مجلس است و اگر این مسائل به حال خود رها شود، نفوذ اتفاق خواهد افتاد.

bluray movie download

خبر فرهنگیان