پدر شهیدهسته ای در جمع دانش‌آموزان

به گزارش سرویس فرهنگی جهان نیوز، مراسم افتتاحیه اکران ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار همراه با رونمایی از دفتر تحریر با طرح جلد شهید مدافع حرم، عبدلله باقری با حضور خانواده این شهید و هم چنین پدر شهید مصطفی احمدی روشن به اتفاق مسئولان آموزش و پرورش، مربیان پرورشی و دانش آموزان نخبه قرآنی مقطع ابتدایی منطقه 10 تهران، در کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی برگزار شد.

بنابرین گزارش، پدر شهید مصطفی روشن طی سخنانی به شاره رشادت های شهید محمدحسین فهمیده، وی را الگویی مناسب برای دانش آموزان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اصل این است که انسان در هر موقعیتی که قرار دارد تکلیف خود را بشناسد و حماسه بیافریند.

وی در ادامه برای نوجوانان حاضر در مراسم آغاز تا انجام روند و فرایند انرژی هسته ای در جمهوری اسلامی را به طور مختصر روایت کرد و گفت: مصطفی و دوستانش بعد از اینکه صنعت هسته ای در ایران دچار رکود شده بود توانستند تا بار دیگر این صنعت را احیا کنند و استکبار جهانی را مجبور کردند تا پای میز مذاکره با ایران بیاید. اگر ایران در صنعت هسته ای حرفی برای گفتن دارد نتیجه ی زحمات شهدای این عرصه است. 

پدر شهید احمدی روشن خطاب به دانش آموزان اضافه کرد: علم و فناوری آینده به دست شما تحقق خواهد یافت. اگر خدا مصطفی را از ما گرفت، در مقابل ما را در جرگه خانواده های شهدا قرار داد و میلیون ها مصطفی را ادامه دهنده راه او قرار داد.

براساس این گزارش، در ادامه این برنامه به دست محدثه باقری فرزند شهید عبدالله باقری، از طرح جلد دفتر تحریری با تصویری از این شهید مدافع حرم رونمایی شد و از این خانواده شهید و هم چنین پدر شهید احمدی روشن تقدیر شد.

در بخش دیگری از این مراسم، آثار جشنواره مردمی فیلم عمار مثل «علمک»، «این پشه مزاحم»، «زهرای بابا»، «سریال پویا نمایی بختک»، «سلیمان و مورچه»، «آر کیو 170» به نمایش درآمدند که با استقبال 500 دانش آموز حاضر در این برنامه همراه بود. 

سرود خوانی گروه های مختلف دانش آموزی و نخبگان قرآنی از دیگر برنامه هایی بود که با حال و هوای دهه فجر انقلاب اسلامی ارائه و با استقبال دانش آموزان همراه بود.

گفتنی است در طول ایام دهه فجر، منتخب آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی این منطقه در کانون سلمان فارسی، به نمایش درمی‌آیند.
 

فانتزی

مد روز