کشتی اقیانوس‌پیمای ایران به آب انداخته شد

به گزارش جهان به نقل از میزان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، کشتی ایران کاشان سومین کشتی اقیانوس‌پیمایی است که توسط متخصصان داخلی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ساخته شده است.
 
طی چهار سال گذشته دو کشتی اقیانوس پیمای ایران شهرکرد و ایران کاشان در مجتمع ایزوایکو ساخته شده و پیش از آن نیز کشتی ایران اراک نیز در این مجتمع ساخته شده بود.
 
جاسم جادری استاندار هرمزگان در آئین به آب‌اندازی کشتی اقیانوس پیمای ایران کاشان با قدردانی از تمامی عوامل و متخصصان ساخت این کشتی، بیان داشت: امروز نام کشتی‌سازی فراساحل ایران در آب‌های خلیج فارس افتخار آفرین است و ساخت کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع مایه مباهات استان هرمزگان و ایران اسلامی است.
 
وی ادامه داد: مجتمع ایزوایکو برای ساخت و تعمیر هرگونه شناور و کشتی و همچنین سکوها و تجهیزات نفت و گاز آمادگی دارد و در این شرایط که با سال‌ها تلاش به این ظرفیت دست یافته‌ایم، زیبنده نیست که سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی در زمینه صنعت دریانوردی سفارشات خود را به خارج از کشور ارائه دهند.
 
استاندار هرمزگان افزود: کشتی‌سازی ظرفیتی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که با همت و اراده متخصصان و مهندسین کشورمان به این مرحله رسیده است و به مسئولان سازمان‌های بنادر و کشتیرانی تذکر جدی می‌دهیم که از این ظرفیت مهم استفاده کنند و به کار متخصصان ایرانی ایمان داشته باشند.
 
جادری با بیان اینکه کشتی‌سازی به صنعتی پرافتخار برای کشورمان تبدیل شده است، اظهار داشت: در این شرایط دیگر نباید در این حوزه به آن سوی آب ها چشم داشته باشیم و مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل می تواند نیازهای کشور در بخش ساخت کشتی و سکوهای نفت و گاز را تامین کند.
 
زیرساخت ها و ساز و کارهای فنی صنعت کشتی سازی در مجتمع ایزوایکو بومی سازی شده است
 
حمید رضائیان‌اصل مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: ساخت این کشتی اقیانوس‌پیما آخرین تعهد کشتی‌سازی به شرکت کشتیرانی بود که با موفقیت انجام شد.
 
وی ادامه داد: ساخت کشتی‌های کانتینربر کاری تخصصی و سخت در حوزه کشتی‌سازی است که توسط متخصصان کشورمان در این مجتمع صورت گرفته است.
 
مدیرعامل ایزوایکو افزود: زیرساخت‌ها و ساز و کارهای فنی صنعت کشتی‌سازی در مجتمع ایزوایکو بومی‌سازی شده و شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی حوزه دریانوردی می‌توانند سفارشات خود را به این مجتمع ارائه دهند.
 
رضائیان تصریح کرد: هدف ما این است که ایزوایکو به یک برند بین‌المللی در حوزه ساخت کشتی و سکوهای نفت و گاز و حفاری تبدیل شود و هم اکنون این ظرفیت در این مجتمع ایجاد شده است.

دانلود موزیک

ابزار رسانه