یک‌میلیاردتومانی که درتهران روزانه دورمی‌ریزند

به گزارش جهان به نقل از مهر، رضا عبدلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی در مجتمع آرادکوه، گفت: بر اساس آمار سال ۹۰، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ خانوار در تهران زندگی می کنند.

عبدلی افزود: از ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید روزانه تهرانی ها، ۳۰ درصد آن قابل تفکیک از مبداء است.

وی گفت: ارزش هر کیلو از این زباله قابل بازیافت از مبداء، هر کیلو ۴۰۰ تومان است.

عبدلی اضافه کرد: همچنین هزینه جمع آوری، حمل و پردازش هر کیلو زباله افزون بر ۱۵۷ تومان است. بررسی این آمار و ضرب آن در ۲ میلیون و ۵۰۰ خانوار نشان می دهد شهروندان و شهرداری چه هزینه ای را متحمل می شوند.

قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: برای استفاده از روش‌های نوین و بهینه مدیریت زباله در شهر تهران نیازمند مشارکت شهروندان و بخش خصوصی هستیم.

عبدلی با اشاره به حجم بالای زباله تولید شده در تهران گفت: این حجم زیاد از زباله‌های جمع‌آوری از سطح شهر تهران معضلات بسیاری را ایجاد کرده است که لازم است روش‌های بهینه‌ای را برای جمع‌آوری و پردازش آنها به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: اگر هر یک از خانوارهای ساکن شهر تهران روزی تنها نیم کیلوگرم از زباله تولیدی خود را کاهش دهند، مقدار زیادی از زباله‌های سطح شهر کاسته شود.

عبدلی افزود: از طریق همین کاهش نیم کیلویی توسط هر خانوار، هزینه‌های تحمیلی به شهر نیز به صورت بسیار چشمگیری کاسته خواهد شد.

 قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری ادامه داد: با بازیافت از مبدا، می توان حداقل روزانه 2500 تن از حجم زباله تهران کاست. این مسئله جدا از کاهش هزینه های دفن زباله، به لحاظ زیست محیطی نیز بسیار حائز اهمیت است.

اخبار دنیای دیجیتال

عرفان دینی