آیت‌الله سیستانی هیأت کویتی را نپذیرفت

به گزارش جهان به نقل از فارس، یک پایگاه خبری عربی، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق، هیأت کویتی را که می‌خواست خواستار توقف حمایت ایشان از بسیج مردمی و لغو فتوای جهاد کفایی شود، به حضور نپذیرفت.
 
پایگاه خبری مصری «نیل نت»، با انتشار این خبر نوشت: همزمان با حضور هیأت کویتی در کنفرانس پارلمانهای کشورهای اسلامی که چندی پیش در بغداد برگزار شد، یکی از شخصیت‌های نزدیک به آیت‌الله سیستانی وعده داده بود که زمینه را برای دیدار این هیأت با مرجعیت عالی شیعیان فراهم آورد.
 
بر اساس این گزارش، هیأت کویتی مذکور قصد داشت در این دیدار درباره دلایل حوادث اخیر در کویت و دستگیری شماری از شیعیان و صدور احکام سنگین علیه آنها که اعتراض آیت‌الله سیستانی را برانگیخته بود، توضیح دهد.
 
در ادامه این گزارش آمده است:  هیأت کویتی که نماینده عربستان در این کنفرانس بود، تلاش داشت تا آیت‌الله سیستانی را متقاعد کند که به حمایت از بسیج مردمی عراق پایان دهد و فتوای جهاد علیه داعش را لغو کند. اما آیت‌الله سیستانی پس از آنکه در جریان مطالبات این هیأت قرار گرفت، آن را به حضور نپذیرفت که این امر نارضایتی و خشم عربستان و کویت را برانگیخت.
 
فعالیت‌های کنفرانس پارلمانهای کشورهای اسلامی از چهارشنبه (20 ژانویه) گذشته آغاز شد و تا 25 ژانویه ادامه یافت.عربستان، قطر و بحرین این کنفرانس را به دلیل مشارکت ایران و سوریه، تحریم کردند اما کویت در طول این کنفرانس از مواضع عربستان حمایت و اعلام کرد که نماینده ریاض در این کنفرانس است.

دانلود سریال و آهنگ

خبر فرهنگیان