بحران اقتصادی به بحران سیاسی تبدیل می شود

تقویت بنیه اقتصادی کشور نیازمند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
خبرگزاری فارس: تقویت بنیه اقتصادی کشور نیازمند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اعمال فشار دشمن به جمهوری اسلامی از طریق اعمال تحریم‌ها اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی دشمن برای فشار بر ایران، فشار اقتصادی از طریق اعمال تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان ما در تبیین و تحلیل مسئله تحریم اقتصادی دشمن به گونه‌ای رفتار کردند و اینگونه مطرح شد اگر تحریم‌ها در اثر توافق برجام برطرف شود، همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دشمن این ضعف را درک کرده و تلاش می‌کند فشار اقتصادی را بر جمهوری اسلامی افزایش دهد تا به اهداف خود برسد، گفت: موضوع مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن و تقویت بنیه اقتصادی کشور در برابر تکانه‌های دشمن نیازمند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بیش از سه سال است از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

ترقی افزود: نگاه‌ها به مقوله اقتصاد باید به شکل جنگ اقتصادی باشد و مجموعه نظرات و تلاش‌های مسئولان ما بر اساس باور به این جنگ شکل بگیرد، همچنین لازم است برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن اتاق فرماندهی جنگ اقتصادی تشکیل شود تا بتوانیم اقدامات هماهنگ و عملی را در مقابل توطئه‌های اقتصادی سازماندهی کنیم.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به اینکه بیش از سه سال از ابلاغ سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب می‌گذرد، اما ایشان اقدامات انجام شده را کافی ندانسته و همچنان حوزه اقتصاد را از نقاط آسیب‌پذیر در برابر دشمنان می‌دانند.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که باید از مرحله شعار و حرف زدن عبور کرده و به سمت اقدامات عملی حرکت کنیم بنابراین قوای سه گانه باید تلاش خود را متمرکز کنند تا سخنان رهبر انقلاب عملیاتی شود.

ترقی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همچون بیکاری و رکود همچنان در کشور ادامه دارد، گفت: این مشکلات در آینده ممکن است بحران اقتصادی را به بحران سیاسی تبدیل کند.

تکنولوژی جدید

خبرگذاری خوزستان