بهانه B 52 برای حضور در خاورمیانه

به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات دفاعی آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز» تأیید کردند که آمریکا در حال ارسال بمب‌افکن‌های «B-52» با قابلیت هسته‌ای برای پرتاب بمب به مواضع تکفیری‌های داعش به منطقه است.

بر اساس این گزارش، بمب‌افکن‌های بی 52 استراتوفورترس قرار است اولین عملیات بمباران مواضع داعش را در ماه آوریل آغاز کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد بمب‌افکن «B-52» قرار است به منطقه اعزام شود و همچنین مشخص نیست که چه تعداد خلبان قرار است با این بمب‌افکن‌ها اعزام شوند.

مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که این بمب‌افکن‌ها قرار است جایگزین بمب‌افکن «B-1 لنسر» که قابلیت هسته‌ای دارد و داعش را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهد، شود.

بمب‌افکن‌های لنسر در ماه ژانویه سال جاری میلادی به پایگاههای اصلی خود در آمریکا بازگشتند. این بمب‌افکن‌ها تنها 3 درصد از تمامی عملیات‌های هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش را انجام می‌دادند اما 40 درصد از بمب‌ها و دیگر مهمات را علیه این مواضع پرتاب می‌کردند.

هر بمب‌افکن «B-52» می تواند تا حدود 70 هزار پوند محموله حمل کند و این هواپیما برخی اوقات نام مستعار «پسر چاق زشت» نامیده می‌شود و برای اولین بار در سال 1954 وارد آسمان شد و اغلب اوقات در رزمایش‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزنامه قانون

خرید غذا