عذرخواهی فانی از ۳۱ هزار نفر

به گزارش جهان به نقل از مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها درباره تصویب کاهش رشته‌های شاخه کار و دانش گفت: شاخه کار و دانش دوره متوسطه در نظام آموزشی جدید ۶.۳.۳ سه ساله شده در حالی که در نظام قبلی دو ساله بود. اکنون فرصت بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و می‌توانند تخصصی‌تر رشته‌های خود را دنبال کند.
 
وی افزود:یکی از مزایای شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای متناسب سازی  با نیاز جامعه است تا اگر رشته‌ای نیاز نبود، آن را حذف کنیم.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرو: رشته‌های شاخه کار و دانش در گذشته به حدود ۲۶۳ می‌رسید اما اکنون به حدود ۱۵۰ رشته کاهش یافته است.
 
فانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حذف آزمون تیزهوشان در شهر تهران گفت: این اقدام مخالف سند تحول نیست. یک کار اجرایی انجام شده که جلسه‌ای درباره ی آن در هفته‌های آن تشکیل و ابعاد مختلف آن را بررسی می کنیم.
 
وی درباره آخرین وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی نیز خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌هایی که در ۶ ماه اخیر در آموزش و پرورش با آن روبه‌رو بودیم مطالبات پاداش پایان خدمت بود و تلاش بسیاری در این زمینه انجام شد. متاسفانه جلسات متعددی با سازمان مدیریت و مجلس داشتیم که به نتیجه نرسید.
 
فانی ادامه داد: راه‌حل‌های دیگری را دنبال کردیم و توانستیم اوایل اسفندماه امسال  ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین کنیم تا بتوانیم پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۳ را بپردازیم. به تدریج تا قبل از پایان سال این مطالبات پرداخت می شود و مشمولان آن ۳۱ هزار نفر هستند که لازم است از آنان به علت  تاخیر در پرداخت عذرخواهی کنم.
 

دانلود موزیک

موزیک جوان