مواضع وزیرخارجه تونس در قبال حزب‌الله

به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المنار خبرداد: «خمیس الجیهناوی» وزیر خارجه تونس تأکید کرد که نماینده کشورش در نشست اتحادیه عرب به حضار گفت “موضع ما در قبال بیانیه اتحادیه عرب علیه حزب‌الله همان موضعی است که در قبال بیانیه وزیران کشور اتحادیه عرب اتخاذ کردیم”.
 
وزیر خارجه تونس تأکید کرد که کشورش حزب‌الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار نمی‌دهد و خواهان گفتگو است.
 
وی افزود حزب‌الله بخشی از لبنان اشغالی را آزاد کرد و مواضعش در قبال فلسطین درخشان است.
 
پبش از این الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان از سوی شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد.
 
همچنین احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی تونس با محکوم کردن اقدام خصمانه آل سعود و متحدانش علیه حزب‌الله تأکید کردند تروریستی خواندن حزب‌الله خدمت به محور آمریکایی صهیونیستی است.
 
شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب در تازه‌ترین اقدام علیه محور مقاومت حزب‌الله را یک سازمان تروریستی معرفی کردند.
 
«عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرده است که کشورهای عضو این شورا این تصمیم را به‌خاطر آنچه اقدامات خصمانه جنبش حزب‌الله خواند، اتخاذ کرده‌اند.
 
وی در ادعاهای خود حزب‌الله را به مواردی چون تلاش برای جذب جوانان این کشورها جهت اجرای اقدامات تروریستی، قاچاق سلاح و مواد منفجره، فتنه‌انگیزی و تحریک به هرج و مرج و به‌طور کلی خشونت و نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات این کشورها متهم کرده است.
 
تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان از سوی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، انتقادهای گسترده داخلی و بین المللی را در پی داشته است.

فانتزی

عرفان دینی