هاشمی رفسنجانی چگونه به یک ضد انقلاب پر و بال داد؟+عکس

به گزارش جهان به نقل از مشرق، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکزی است که تحت پوشش عملی و آ‌کادمیک برخی از افراد معلوم الحال را در درون خود پذیرفته و این افراد در این دانشگاه به افعال و تحرکات خاص خود پرداخته‌اند. این دانشگاه که از ابتدای امر زیر چتر حمایتی هاشمی رفسنجانی به نهادی عریض و طویلی تبدیل شده است و برخی از اعضای خانواده وی در پست‌های کلیدی و رده بالای آن قرار دارند، دچار وقایع جالب توجهی شده که گمان نمی‌رود هاشمی از آنها بی‌اطلاع باشد.
 
یکی از مسائل جالب توجهی که در سال 93 در دانشگاه آزاد اتفاق افتاد، انتصاب فرد معلوم الحالی به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک این دانشگاه بود که توسط «سید طه هاشمی»‌، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد صورت گرفت.

«عبدالحسین هراتی» فردی است که آشنایی مختصری با سوابق و مواضع‌ وی علیه نظام جمهوری اسلامی، هیچ توجیهی برای اعطای چنین مسئولیتی به او در درون کشور باقی نمی گذارد.

طه هاشمی در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره انتصاب هراتی اظهار می‌کند: بنده از سوابق ایشان اطلاعی نداشتم و به عنوان فردی انقلابی و با سابقه در انقلاب معرفی شده است!

هراتی یکی از عناصر فعال ضد انقلاب خارج از کشور در فتنه 88 محسوب می‌شود که بیانیه‌ها و نامه‌های فراوانی را علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن امضا کرده است و حتی ابایی از پیوستن به کمپین‌هایی که در خارج از کشور و به منظور متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به خشونت و جنایت علیه بشریت تشکیل شده است نداشته است؛ به عنوان نمونه وی یکی از امضاکنندگان کمپینی است که در مهرماه سال 88 در نیویورک با عنوان «کمپین مبارزه با جنایت علیه بشریت» تشکیل شد.
 

 
حتی اسنادی در سایت افشاگر ویکی لیکس موجود است که نشان می‌دهد که «عبدالحسین هراتی» از سوریه، با کمپانی شبه خصوصی “اطلاعات جهانی” موسوم به «استراتفور» که در تگزاس مستقر می‌باشد، ارتباط برقرار کرده است.

 
هراتی در یکی از نامه‌هایی که به یکی از تحلیل‌گران مرکز اطلاعاتی استراتفورد نوشته، با حمله به شورای نگهبان بیان می‌کند: « اکنون از سوريه، کشوري که در آن، دوران تبعيد خود را سپري مي کنم، براي شما نامه مي‌نويسم. من در «روزنامه ملت»، ستون نويس بودم. من، “ستون سردبير را مي نگاشتم. یک روز، مقاله اي را نوشتم و در آن، نقش «شوراي نگهبان» را در ساختار اجرايي قدرت حاکمه توضيح داده و خاطر نشان ساختم که محورهاي اصلي استبداد و ديکتاتوري؛ [ساختار حکومت] ناشي از همين شورا است و بدون اين شورا، حتي “رهبر جمهوري اسلامي” از طريق نمايندگان ملت، قابل کنترل است.»[1]

وی در این مکاتبات مدعی است که اولین کسی بوده که در تاریخ ایران به صورت مستقیم به شورای نگهبان حمله کرده است و بعد از بیانیه رسمی دستگاه قضایی در تلویزیون و رادیو؛ وی به سفارش دوستانش با اولین پرواز ممکن کشور را ترک کرده و به سوریه گریخته است و در آنجا خود را به دفتر سازمان ملل معرفی کرده و برای مدتی پناهندگی گرفته است.

این عنصر ضد انقلاب در نامه‌ای به فاطمه حقیقت‌جو یکی دیگر از عناصر فتنه‌گر ضمن اتهام زنی به مسئولان آن زمان نظام پا را از این هم فراتر گذاشته و و به امام خمینی (ره) و یادگار ایشان نیز توهین می‌کند: « آنروزها خیلی‌ها می‌دانستند که هر چه تباهی و جنایت در این کشور اتفاق می‌افتد همه منویات آن پدر (خمینی) و آن پسر (سید احمد) است….دهه شصت، که دهه حاکمیت بلامنازع آن پدر و آن پسر بود را به جرأت باید تونل وحشت تاریخ معاصر ایران نامید.»[2]

هراتی همچنین در بحبوحه فتنه 88 با نگارش نامه‌ای در مورد زنده کردن نام امام توسط کروبی به او می‌گوید: «تورا به خدا نه در زنده کردن او و نه در زنده کردن “امام” نکوشید که این” امام” زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد.»

اما با وجود همه این تحرکات ضدانقلابی وی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف دو ماه پس از حکم انتصاب هراتی، وی در دیدار هیئت ایتالیایی با هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام دیده می‌شود.[3]

هراتی در جمع مشاوران و معتمدان هاشمی در دیدار با هیئت ایتالیایی

 
تصاویر منتشر شده از این دیدار نشان می‌دهد که فرد مذکور از افراد نزدیک و ملازمان هاشمی بوده و در حلقه مشاوران و معتمدان وی جای دارد!
 

 
حضور هراتی در میان افراد مورد اعتماد هاشمی رفسنجانی سوالات زیادی را در رسانه‌ها و میان افکار عمومی ایجاد کرد اما رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه چرا پس از این افشاگری‌ها این فرد هتاک و فتنه‌گر که روابط خاصی نیز با بیگانگان از جمله آ‌مریکایی‌ها را داشته، بیان می‌دارد که « هراتی اخیراً با مراجعه به رئیس دفتر این‌جانب و اعلام آمادگی برای همکاری و خدمت به نظام، بدون اطلاع از سوابق چند سال گذشته ایشان، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شد.»[4] این درحالی است که طه هاشمی نیز به همین صورت سعی کرد موضوع انتصاب هراتی را توجیه کند. موضوعی که به همین سادگی‌ها توجیه‌پذیر نیست و این سئوال را بوجود‌ می‌آورد که چگونه است که هاشمی رفسنجانی و طه هاشمی فردی را در یکی از پست‌های کلیدی دانشگاه آزاد منصوب کرده‌اند که از هویت واقعی وی خبر ندارند؟!

چندی پس از دیده شدن هراتی در کنار هاشمی رفسنجانی بود که این عنصر ضدانقلاب به جرم فعالیت‌های ضدانقلابی‌اش بازداشت می‌شود و این‌روزها خبر می‌رسد که وی از کشور خارج شده است.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل هراتی که نام آشنایی برای رسانه‌ها به جهت عهده‌داری وکالت مهدی هاشمی، [5] احسان مازندرانی،[6]( از نزدیکان رسانه‌ای خانواده هاشمی) و … است، به تازگی در خصوص خروج موکلش بیان داشته که « همان موقع که هراتی بازداشت شد، وضعیت بدی برایش پیش آمد و فوراً از بیمارستان آزاد شد زیرا آمبولی کرده و نزدیک مغز رسیده بود و خطر مرگ وجود داشت.بر این اساس، موکلم را بدون هیچ قراری آزاد کرده و در بیمارستان رها کردند و رفتند. وی نیز وقتی وضعش قدری بهتر شد، تصمیم گرفت برای ادامه درمان به خارج از کشور برود. پرونده را نگاه کردم و وقتی دیدم ممنوع‌الخروج نیست به وی گفتم می‌تواند از کشور خارج شود.»[7]

وکیل مشترک مهدی هاشمی و هراتی می‌گوید هراتی به استرالیا سفر کرده است اما چنین مسائله‌ای این سئوال را بوجود می‌آید که فرد ضدانقلاب هتاک به امام و یادگارش چگونه در حلقه معتمدان و مشاوران هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و آیا افراد معلوم الحال دیگری همچون هراتی هستند که توانسته‌اند جزو حلقه مشاوران و معتمدان هاشمی قرار گیرند؟

 
[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/307498

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/307472

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/311699

[4] http://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/03/03/380431

[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/520262

[6] http://www.entekhab.ir/fa/news/239973

[7] http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/11/03/978608

روزنامه قانون

دانلود موزیک