سربازان آموزش امدادی می‌گیرند

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ناصر چرخساز درباره موضوع طرح سرباز امدادگر اظهار داشت: به‌منظور اجرای این طرح 2 پیشنهاد به ستاد کل نیروهای مسلح داده‌ایم که یکی از آنها پیشنهاد استفاده از سربازان با عنوان امریه در مجموعه سازمان امداد و نجات است؛ به این ترتیب که این افراد تحت آموزش‌های همگانی و دیگر آموزش‌ها قرار بگیرند و در مواقع ضروری اقدام به امدادرسانی کنند.
 
وی افزود: پیشنهاد دیگر این بود که به سربازان آموزش‌های امداد و نجات و همگانی داده شود که با این طرح موافقت شده است. بنابراین مقرر شده است تا هلال‌احمر در پادگان‌ها و مراکز آموزش سربازی، آموزش‌های همگانی و اصول اولیه امداد و نجات را به سربازان ارائه دهد.
 
به گزارش هلال احمر، چرخساز عنوان کرد: براساس این طرح تلاش می‌کنیم تا در پادگان‌ها و مراکز آموزش سربازی حاضر شده و آموزش‌های همگانی و اصول اولیه امداد و نجات را به سربازان ارائه دهیم؛ چراکه نیروهای مسلح در هنگام بحران‌ها و حوادث جزو نخستین نیروهایی هستند که در محل حاضر می‌شوند، از این رو سربازان به عنوان یک رکن اصلی در این نیروها نقش اصلی در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان را می‌توانند برعهده بگیرند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره اینکه ظرفیت سازمان امداد و نجات برای آموزش به سربازان چقدر است، خاطرنشان کرد: ظرفیت ما تنها استفاده از نیروهای خودمان نیست؛ بلکه به شکل هرمی، بسیاری از سربازان و افرادی که آموزش دیده‌اند، می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کنند و موارد امدادی را به دیگر سربازان آموزش دهند.

دانلود فیلم

اندروید