گلپایگان؛ قطب صنعتی تولید قطعات آینده گروه خودروسازی سایپا

گلپایگان؛ قطب صنعتی تولید قطعات آینده گروه خودروسازی سایپا

به گزارش سایپا نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت های بهران موتور، سایپا پلوس، صنعت پژوهان کیا در گلپایگان با تاکید بر حمایت وزارتخانه از صنعت قطعه سازی و خودروسازی گفت: راه برون رفت صنعت خودرو از مشکلات در شرایط فعلی مشارکت، توسعه و تقویت قطعه سازان است. در صحنه های بین المللی مشارکت کمی وجود دارد و باید زمینه خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریانمان را تقویت کرده و به کیفیت محصولات توجه بیشتری داشته باشیم و همچنین محصولات را با قیمت منطقی ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو افزود: این سیاست هایی است که در صنعت خودرو از طرف وزارت خانه دنبال می شود. از نکات کلیدی که از راهکار های پیشنهادی وزارتخانه نیز می باشد و باعث توسعه و جهش صنعت خودرو می شود، مشارکت در سطح بین المللی است که در این زمینه شاهد موفقیت هایی نیز بوده ایم و در آینده نیز شاهد حضور خودروسازان موفق در عرصه جهانی با همکاری و مشارکت خودروسازان ایرانی خواهیم بود.

دکتر معظمی با تشریح اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حضور در بازارهای جهانی گفت: اقتصاد مقاومتی دارای  دو ویژگی درون گرا و برون گرا است. درون گرا به معنی استفاده از توانمندی های داخلی از جمله ظرفیت نیروی انسانی و سخت افزار و تجهیزات است و نگاه برون گرا داشتن به معنی این است که این توانمندی داخلی را تبدیل کنیم به محصولی برای عرضه در بازار جهانی که بتوانیم در بازار بین الملل حضور فعال داشته باشیم به عبارت دیگر ما هر سهمی که از بازار بین المللی بگیریم در واقع توانسته ایم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و به همین دلیل یکی از سیاست های ما مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا است.

در ادامه مهندس شیخ عطار مدیر عامل مگاموتور با اشاره به ماموریت بزرگ مگاموتور گفت: شرکت مگاموتور که یکی از ظرفیت های بالقوه کشور است در راستای مسئولیتی که از طرف گروه معین شده، وظیفه تولید و تامین قطعات موتور، گیربکس و اکسل سایپا را بصورت انبوه بر عهده دارد.

وی با اشاره به قطب های صنعتی تولید قطعات در کشور گفت: مگاموتور با شناسایی و تقویت قطب های صنعتی کشور از جمله تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز به تقویت و حمایت از آنها پرداخته و گلپایگان یکی دیگر از قطب های قدرتمند تولید قطعه است که با توجه به مزیت های که داراست یکی از اولویت های مگاموتور برای استفاده از محصولات تولیدی قطعه سازانش می باشد.

وی افزود: یکی از وظایف و اولویت هایی که شرکت مگاموتور برای کاهش هزینه تولید در نظر دارد، انتقال خدمات مهندسی و بنگاه داری به این شرکت ها است تا این شرکت ها بتوانند در کوتاه مدت ضمن حفظ  و ارتقاء مزیت ها در جهت رفع نقص بنگاه های خود تلاش کنند.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به لزوم حضور در بازار بین الملل گفت: باید با شناسایی مزیت های بالقوه در کشور و استفاده بهینه از آن وارد اقتصاد جهانی شویم و در این راه جایی برای یارانه وجود ندارد.

شیخ عطار با تاکید بر حمایت مالی از قطعه سازان تصریح کرد: با مدیریت در وضعیت نقدینگی قطعه سازان می توان کمک بزرگی به این صنعت کنیم که در این راستا پرداخت های ۱۲۰ روزه جزء ماموریت های مگاموتور می باشد.

وی در پایان با اشاره به توانمندی قطعه سازان ایرانی در تولید قطعات کیفی گفت: قطعه سازان ما شرکت هایی خصوصی بزرگی هستند که بصورت گسترده فعالیت می کنند، برای حضور و ماندگاری در بازار باید کیفیت محصولاتشان قابل رقابت با محصولات خارجی باشد چرا که خودروسازان خارجی که در حال حاضر در ایران فعالیت می کنند تمایل به خرید قطعات مورد نیاز خود از قطعه سازان ایرانی را دارند

گلپایگان؛ قطب صنعتی تولید قطعات آینده گروه خودروسازی سایپا

به گزارش سایپا نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت های بهران موتور، سایپا پلوس، صنعت پژوهان کیا در گلپایگان با تاکید بر حمایت وزارتخانه از صنعت قطعه سازی و خودروسازی گفت: راه برون رفت صنعت خودرو از مشکلات در شرایط فعلی مشارکت، توسعه و تقویت قطعه سازان است. در صحنه های بین المللی مشارکت کمی وجود دارد و باید زمینه خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریانمان را تقویت کرده و به کیفیت محصولات توجه بیشتری داشته باشیم و همچنین محصولات را با قیمت منطقی ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو افزود: این سیاست هایی است که در صنعت خودرو از طرف وزارت خانه دنبال می شود. از نکات کلیدی که از راهکار های پیشنهادی وزارتخانه نیز می باشد و باعث توسعه و جهش صنعت خودرو می شود، مشارکت در سطح بین المللی است که در این زمینه شاهد موفقیت هایی نیز بوده ایم و در آینده نیز شاهد حضور خودروسازان موفق در عرصه جهانی با همکاری و مشارکت خودروسازان ایرانی خواهیم بود.

دکتر معظمی با تشریح اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حضور در بازارهای جهانی گفت: اقتصاد مقاومتی دارای  دو ویژگی درون گرا و برون گرا است. درون گرا به معنی استفاده از توانمندی های داخلی از جمله ظرفیت نیروی انسانی و سخت افزار و تجهیزات است و نگاه برون گرا داشتن به معنی این است که این توانمندی داخلی را تبدیل کنیم به محصولی برای عرضه در بازار جهانی که بتوانیم در بازار بین الملل حضور فعال داشته باشیم به عبارت دیگر ما هر سهمی که از بازار بین المللی بگیریم در واقع توانسته ایم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و به همین دلیل یکی از سیاست های ما مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا است.

در ادامه مهندس شیخ عطار مدیر عامل مگاموتور با اشاره به ماموریت بزرگ مگاموتور گفت: شرکت مگاموتور که یکی از ظرفیت های بالقوه کشور است در راستای مسئولیتی که از طرف گروه معین شده، وظیفه تولید و تامین قطعات موتور، گیربکس و اکسل سایپا را بصورت انبوه بر عهده دارد.

وی با اشاره به قطب های صنعتی تولید قطعات در کشور گفت: مگاموتور با شناسایی و تقویت قطب های صنعتی کشور از جمله تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز به تقویت و حمایت از آنها پرداخته و گلپایگان یکی دیگر از قطب های قدرتمند تولید قطعه است که با توجه به مزیت های که داراست یکی از اولویت های مگاموتور برای استفاده از محصولات تولیدی قطعه سازانش می باشد.

وی افزود: یکی از وظایف و اولویت هایی که شرکت مگاموتور برای کاهش هزینه تولید در نظر دارد، انتقال خدمات مهندسی و بنگاه داری به این شرکت ها است تا این شرکت ها بتوانند در کوتاه مدت ضمن حفظ  و ارتقاء مزیت ها در جهت رفع نقص بنگاه های خود تلاش کنند.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به لزوم حضور در بازار بین الملل گفت: باید با شناسایی مزیت های بالقوه در کشور و استفاده بهینه از آن وارد اقتصاد جهانی شویم و در این راه جایی برای یارانه وجود ندارد.

شیخ عطار با تاکید بر حمایت مالی از قطعه سازان تصریح کرد: با مدیریت در وضعیت نقدینگی قطعه سازان می توان کمک بزرگی به این صنعت کنیم که در این راستا پرداخت های ۱۲۰ روزه جزء ماموریت های مگاموتور می باشد.

وی در پایان با اشاره به توانمندی قطعه سازان ایرانی در تولید قطعات کیفی گفت: قطعه سازان ما شرکت هایی خصوصی بزرگی هستند که بصورت گسترده فعالیت می کنند، برای حضور و ماندگاری در بازار باید کیفیت محصولاتشان قابل رقابت با محصولات خارجی باشد چرا که خودروسازان خارجی که در حال حاضر در ایران فعالیت می کنند تمایل به خرید قطعات مورد نیاز خود از قطعه سازان ایرانی را دارند